Rapport maken van een query

Status
Niet open voor verdere reacties.

kloer

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2013
SELECT [Tbl-Koppel].[Examen-nr], Count([Tbl-Koppel].[Examen-nr]) AS [AantalVanExamen-nr], [Tbl-Examendetails].[Vak/groep], [Tbl-Examendetails].Datum, [Tbl-Examendetails].Tijd
FROM [Tbl-Examendetails] INNER JOIN ([Tbl-Studenten] RIGHT JOIN [Tbl-Koppel] ON [Tbl-Studenten].[Id] = [Tbl-Koppel].[Stud-Id]) ON [Tbl-Examendetails].[Examen-nr] = [Tbl-Koppel].[Examen-nr]
GROUP BY [Tbl-Koppel].[Examen-nr], [Tbl-Examendetails].[Vak/groep], [Tbl-Examendetails].Datum, [Tbl-Examendetails].Tijd, [Tbl-Studenten].Id;

Ik wil van bovenstaande query een rapport maken ik krijg er niet uit wat ik had verwacht.
Onderstaande zou er uit moeten komen

Vak/groep Examen-nr datum Tijd Aantal studenten
Engels-1 5 11-11-2013 13:00 12
Gesch 6 11-11-2013 16:00 8

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.
Klaas

Laatst bewerkt:
En je query geeft wel het juiste resultaat? Dan zou het rapport dat ook moeten doen. Lijkt mij een simpel rapportje. Wat krijg je er dan wèl uit?

Hoi Octa,

Elk examennummer heeft een datum en een tijd. Examennummer 5 heeft als datum 11-11-2013 en starttijd 09:30 uur
Examennummer 6 heeft de zelfde datum maar als starttijd 13:00 uur
Examennummer 7 heeft ook weer de zelfde datum, maar als starttijd 15:30 uur
De volgende 3 examennummers zijn een dag later maar wel de zelfde starttijden (09:30, 13:00 en 15:30 uur)

Het rapport zet de starttijden van de 2de datum allemaal op 9:30 uur

Rara hoe kan dat.

Groet,
Klaas

Dan heb je het rapport niet goed opgebouwd. Rapporten maken gebruik van secties. In een sectie kun je een veld zetten. Op basis van goed verklaarbare logica kun je een veld maar één keer laten zien. Als je in een paginasectie bijvoorbeeld het veld [starttijd] hebt gezet, dan zie je de eerste starttijd die wordt ingelezen. Blijkbaar is dat bij jou dan 9:30. In de detailsectie laat hij alle gegevens in een doorlopende weergave zien, en dan zie je dus bovenaan die ene starttijd, en daaronder alle detailrecords van alle records, waardoor het lijkt alsof het rapport niet de gegevens niet goed weergeeft. Het probleem ligt echter bij jou, en niet bij het rapport. Om gegevens bij elkaar te houden, zul je groepen moeten maken. In jou geval dus op minstens twee niveaus: Datum en Starttijd. Per groep zou ik in ieder geval een koptekst aanzetten. In de koptekst van Datum zet je dan het datumnummer, en in de koptekst van Starttijd de starttijd. Met de opmaak kun je dan een beetje stoeien.
Andere indeling: één groepsvak, op basis van Examennummer. In de koptekst daarvan zet je dan de datum en de starttijd.
Kortom: je zult je rapport een beetje anders moeten opbouwen.

Hallo Octa,

Bedankt voor je waardevolle tip. Door de groep Tijd toe te voegen krijg ik het juiste rapport en kan ik per examenmoment de bezetting aflezen. Wel wil ik nog even aan de opmaak sleutelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan