Rapport maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

The_Lion

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2005
Beste php'ers,

Momenteel wil ik een rapport maken in php. Maar heb nog niet echt sites kunnen vinden, die daar voorbeelden over hebben e.d.
Dus mijn vraag is, wie kan mij meer vertellen over een rapport maken in php en het wegschrijven ervan e.d.

Gr.

Wat voor een raport wil je maken? kun je iets duidelijker zijn over het geen wat je precies wilt, beschrijf het eens in 100 woorden :P

En hoeveel ervaring heb je met PHP? heb je weinig dan zou ik dit laten staan; zekers als je het wilt wegschrijven naar Access, dat zal geen simpele opgave zijn.

Indien je wel kennis hebt van Excel raad ik je het aan om het daar in te doen.

32 woorden waren ook meer dan genoeg.

hehe gelukkig ;)

Maar ik wil gewoon een rapport webbased hebben en weg kunnen schrijven.

Maar weet en ken je sites met voorbeelden van rapporten webbased e.d.?
Hoe je dat maakt en alles?

dan zul je toch echt in de boeken moeten gaan duiken en kennis opgaan doen van MySQL en PHP of ASP of een andere webscript taal. MySQL is om je data op te slaan en PHP/ASP/Whatever gebruik je om je database aan te sturen, data te lezen, en op/in een template te bakken om het daarna naar je brouwser te sturen.

Trust me, als je nog geen kaas van PHP/MySQL hebt gegeten kost het je zekers maanden om te leren en te maken wat je wilt maken :)

Succes!

Geplaatst door xtentic
Trust me, als je nog geen kaas van PHP/MySQL hebt gegeten kost het je zekers maanden om te leren en te maken wat je wilt maken :)
Tis verbazingwekkend wat beginners voor elkaar kunnen krijgen met de simpelste technieken, ik spreek uit ervaring :D

Het maken zelf kan hij denk ik wel binnen een maandje voor elkaar krijgen, 't is dan alleen een hopeloze applicatie.

dat zeg ik; je hebt zekers maanden text en testen nodig wil je zoiets in elkaar bouwe... zelfs ik zou hier zekers een stevige maand mee bezig zijn (including bugtesting etc!)

Geplaatst door xtentic
dat zeg ik; je hebt zekers maanden text en testen nodig wil je zoiets in elkaar bouwe... zelfs ik zou hier zekers een stevige maand mee bezig zijn (including bugtesting etc!)
Ehh.. Weekje ?

Gewoon rapportje opstellen aan de hand van de geselecteerde database, jeez :confused:

En wat bedoel je precies met '..zelfs ik..' ? PHP god or what ? :rolleyes:

ja ik zelfs ;) pats mode *kuch* bouw zelf vele sites voor bedrijven, verrenigingen, organiaties en freelance projecten. Laten we zeggen een regeltje of 100.000 per week ofzo. Dus ja als ik zeg dat ik zelf daar wel een maandje mee zoet zal zijn kun je aannemen dat er nogal wat werk in gaat zitten. Dus niet alleen programmeren maar ook het ontwerpen van de layout, het bug testen, etc etc etc..

:)

Voor de gein eens kijken naar classes en objecten ?

En jij weet vrij weinig van mij. Dat jij 100.000 regels per week tik, mij 'n zorg. Maar ik weet wel dat ik 'n simpel rapport scriptje in < 2 dagen doe..

Jij met je bugtesten. Schrijf het, en het moet werken. Ik test echt niet alles. Als ik heb datzelfde idee al zovaak gemaakt, dan ga ik echt niet testen of 'n bericht wel html proof is, want ik weet namelijk dat ik standaard htmlentities () toepas op waardes die toegevoegd worden aan de database. Classes eh

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan