Rapport maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Workchannel

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Goedenavond

ik ben bezig met het maken van een database, om verschilende standaard formulieren te maken

nou het ik legen fomulieren die wil maken in access, in afbeelding gezet, op a4 formaat! resolutie 300 - en breed 21 cm hoogte 29,75 (A4)

ik een formulier achtergrond ingevoegd bij er rapport,
nou zie het formulier niet helemaal, om de velden van de tabben er boven op te zetten,
mag ga in naar Afdrukvoorbeeld dan zie ik wel het helle formulier.

wie kan mijn vertellen hoe ik dit op moet lossen, dat ik mijn formulier helemaal zie, dat ik de velden van uit access achter de vragen kan zetten?

Alvast bedankt

groetjes
Workchannel

Laatst bewerkt:
Even voor de duidelijkheid: formulieren gebruik je puur voor gebruik op het scherm, en nergens anders voor. Wil je afdrukken (al dan niet met afbeeldingen) dan maakmje een rapport. Vergeet dus deze vraag, en gebruik nooit (dus: NOOIT) formulieren in een rapport of om op een andere manier af te drukken.
En hoe een formulier er op het scherm goed uitziet, is afhankelijk van je monitor.

Goedmorgen,

Het document wat in gevul moet worden staat op papier, daar moet een rapport van gemaakt worden,
Dus als ik dat ducoment op de achtergrond van het rapport invoer , dan kan ik de tabel velden op de zelde plakken zetten!

Alvast bedankt

??? Wat is dáár nu weer het nut van? Even voor het begrip, want ik snap er nog maar bar weinig van nu: het lijkt alsof je een enquete of zoiets hebt verstuurd naar mensen (op papier) die ze hebben ingevuld en teruggestuurd (postduif, vadertje post: analoog ;) ). En die heb je dan nu op je bureau liggen. Die schijn je dan in te scannen als afbeelding en daar wil je wat mee. Nu wil je een rapport hebben waarin je data uit een tabel bovenop de ingescande afbeelding wilt zien? Heb je dan al die foto's gekoppeld aan de personentabel? Dus dat je een personentabel hebt, en een tabel met de enquête waar dan de ingescande foto aan hangt? Oh man, als ik iets niet of nooit zo zou doen, dan is het dit wel, wat een onzalig plan..... Waar begin je aan?

Je probleem is trouwens technisch van aard, en kun je niet met Access oplossen. Je loopt tegen de beperking van je printer aan namelijk; de printer die je nu lijkt te gebruiken heeft minimale marges (nodig) om het papier te kunnen transporteren. Die ruimte is dus niet beschikbaar om op af te drukken. Dat kan alleen als je een printer gebruikt die randloos kan afdrukken, doorgaans zijn dat een inkjet printers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan