rapport meerdere malen printen automatisch via VBA

• Onderwerp starter Onderwerp starter scw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

scw

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
In navolging van mijn eerdere post:
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...t-per-pagina?p=3396441&highlight=#post3396441

Toch start ik even een nieuwe vraag, omdat dit een 'heel' andere weg is naar een oplossing. Mijn idee is nu om gewoon voor ieder dier het rapport opnieuw uit te printen. Mijn vraag is deze: is er een mogelijkheid om in VBA aan te geven het rapport zoveel x uit te printen als dat er criteria zijn (ik heb namelijk een criteria (vinkje ja/nee) bij ieder dier gezet waarvoor er een rapport uit mag komen). En zo ja, hoe zet ik dat dan neer in VBA?

Ik denk dat dit de beste oplossing is, omdat de lay-out van het rapport al perfect is, en ik nog geen mogelijkheden heb gezien om het gewenste resultaat te krijgen door het rapport aan te passen... vandaar.

Nou goed, alvast hartelijk dank voor het meedenken!
scw :thumb:

In grote lijnen: maak een tabel of query waarin je m.b.v. Groeperen een overzicht plaatst van de dieren waarvoor je een rapport wilt afdrukken. Open vervolgens een recordset op basis van deze query of tabel, en loop door elk record van derecordset. Gebruik de waarde uit het veld [DierNaam] om het rapport te filteren, en het rapport af te drukken. Loop door naar het volgende record, en herhaal de routine.

Ah geweldig, dat zou de oplossing moeten zijn, naar mijn idee. Op zich denk ik wel ongeveer hoe het in elkaar steekt (op de recordsets na dan), heb je hier toevallig nog een voorbeeld van? Het is toch altijd wat makkelijker om te kijken hoe het dan loopt (en te begrijpen) :o

Maar reuzebedankt alvast voor deze oplossing waar ik naar op zoek was,

gr. scw! :thumb:

nog niet verder...

Goedendag,

Ik heb zelf nog wat proberen te vinden op andere websites, maar niet precies gevonden wat ik zoek. Ik heb het eigenlijk nodig voor twee situaties.

In de ene heb ik een query met een ja/nee vakje. Voor iedere record waar de ja is aangevinkt zou ik graag willen dat Access hetzelfde rapport voor uitprint, dus met een klik alles achter elkaar aan uitprinten bijv. 7x zelfde rapport met andere variable. Dat moet ik dus met de recordset doen, maar heeft iemand een voorzet voor mij? Hoe verwijs ik bijv. naar het ja/nee vakje in VBA?

In de andere situatie wil ik gewoon drie verschillende rapporten uitdraaien en dan voor elk diersoort. Waarschijnlijk kan ik hier wel uitkomen met de hulp geboden van de eerste situatie...

Zou geweldig blij zijn met jullie hulp,

gr. scw :thumb:

Is er mogelijk nog iets onduidelijk aan mijn uitleg?
Of kan iemand mij op weg helpen, bijv. door het sturen van een link...

Bedank! :thumb:

Ik zal nog eens naar een simpel voorbeeldje kijken.... Ik heb thuis wel een voorbeeld, maar dat is nogal uitgebreid en maakt gebruik van een Word samenvoegdocument, waardoor het proces dus veel ingewikkelder is dan je wilt. Als je een test db hebt met daarin het rapport dat je wilt gebruiken met wat testrecords, dan scheelt dat weer voorwerk...

Hierbij de voorbeeld DB, excuses ik heb er wel erg veel van moeten strippen noodgedwongen. Hoe kun je meer bestandsgrootte uploaden hier op het forum?? :confused:

Bijlagen

Met Winrar kun je rar (deel)bestanden maken met een grootte van 100kb, wat de limiet is voor één bestand. Heb je geen winrar, dan weet ik het eerlijk gezegd ook niet. Overigens zit in je voorbeeld geen formulier... Maakt niet uit wat voor knoppen er op staan?

Ha Michel,

OK ik zal later nog even proberen of ik wat meer kan sturen. Nee hoor, het maakt niet uit wat voor knoppen er staan, zolang er maar een rapport voor ieder dier uitkomt :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan