Rapport met dubbele lijnen ?? Hoe verhelpen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rommyke

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Berichten
357
Hoi allemaal ,

Zit op het moment met een groot probleem en heb me suf gezocht en krijg het niet gevonden .
Hopelijk kan iemand van jullie me de gouden tip geven .

Ik heb een hoofdform die gekoppeld is aan mijn hoofdtabel .
In deze form maak ik gebruik van 2 subforms ( met elk eigen tabel die gekoppeld zijn met 1 to many aan hoofdtabel via ID)

Voor mijn rapport heb ik een query gemaakt waarbij ik gebruik maak van deze 3 tabellen.

In deze query kan het nu gebeuren afhangelijk van hoeveel records je in de subforms ingeef dat een bepaalde hoofdID meerdere maal in je query staan.

Hierdoor krijg ik de gegevens die afkomstig zijn van mijn subform dubbel in mijn rapport en soms krijg ik de gevens van mijn subform niet en andere keren krijg ik mijn gegevens van mijn hoofdtabel weer dubbel.

Heb al elke group van header en footer en detail geprobeerd maar krijg mijn gegevens niet goed.

Iemand een idee?
 
hoi allemaal

ik heb een voorbeeldje bijgesloten .

Kan zijn dat je het adress van de fotos nog moet aanpassen in TBlPictures
afhankelijk waar je de fotos zet.

Zoals je kan zien , staan de foto's per project er meerdere keren in en ook de invest jaren komen meerdere malen voor per project(hoe meer foto's je plaatst hoe meer keer de invest jaren voorkomt) .en andersom voor elke invest jaar komen de fotos er ook meerder keren in voor

hopelijk is dit een beetje duidelijk

Hoe kan ik dit oplossen ?

Bedankt

Romain
 

Bijlagen

  • Test.zip
    61,2 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Je wilt kennelijk meerdere foto's aan een project koppelen.

Zijn het altijd twee foto's, of is dat variabel?

Indien het altijd twee foto's zijn moet je volgens mij de tabel foto's splitsen bv TBLPictureCategorie1 en TBLPictureCategorie2.

Ik heb je query op deze manier aangepast en zie alles nu op 1 rij staan. Volgens mij is dit wat je bedoelt.

Zijn het aantal foto's per project variabel, dan wordt het wat ingewikkelder.

mvg
Charles
 

Bijlagen

  • TestInvestDatabase5.zip
    62,7 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Hallo Charles ,

Dit is variable en het kan soms dat bij sommige projecten zelfs geen fotos zitten.
( kan altijd een max nemen van bv 3 of 4 ) als dit de enigste manier is om het op te lossen .

Al bedankt voor mee te denken

Indien het altijd twee foto's zijn moet je volgens mij de tabel foto's splitsen bv TBLPictureCategorie1 en TBLPictureCategorie2

Gaat ook nog niet gemakkelijk zijn want mijn invoerformulieren gaan dan aangepast moeten worden dat als er een foto voor 1 project al bestaat dat deze in een volgende , en volgende tabel moeten komen dan .
 
Laatst bewerkt:
Door wat charlie zei , ben ik aan het denken geraakt
Ik ben al verder geraakt en heb het aan het werk gekregen.
Nog niet optimaal maar het werkt nu wel.

Mijn TBLPictures laat ik door een code splitsen in 3 tijdelijke tabellen.

Code:
DoCmd.RunSQL "Drop Table TBlTempPicture1;"
DoCmd.RunSQL "Create Table TBlTempPicture1 (PictureID Long,InvestId Number,PictureAdress Text,PictureComment Text);"
     StrSQL = "SELECT TBLPicture.PictureID, TBLPicture.InvestID, TBLPicture.PictureAdress, TBLPicture.PictureComment "
     StrSQL = StrSQL & "FROM TBLPicture "
     StrSQL = StrSQL & "WHERE ((Right([PictureAdress],6)='01.jpg'));"
DoCmd.SetWarnings False
DoCmd.RunSQL "Insert into TBLTempPicture1 " & StrSQL
DoCmd.SetWarnings True

DoCmd.RunSQL "Drop Table TBlTempPicture2;"
DoCmd.RunSQL "Create Table TBlTempPicture2 (PictureID Long,InvestId Number,PictureAdress Text,PictureComment Text);"
     StrSQL = "SELECT TBLPicture.PictureID, TBLPicture.InvestD, TBLPicture.PictureAdress, TBLPicture.PictureComment "
     StrSQL = StrSQL & "FROM TBLPicture "
     StrSQL = StrSQL & "WHERE ((Right([PictureAdress],6)='02.jpg'));"
DoCmd.SetWarnings False
DoCmd.RunSQL "Insert into TBLTempPicture2 " & StrSQL
DoCmd.SetWarnings True

DoCmd.RunSQL "Drop Table TBlTempPicture3;"
DoCmd.RunSQL "Create Table TBlTempPicture3 (PictureID Long,InvestId Number,PictureAdress Text,PictureComment Text);"
     StrSQL = "SELECT TBLPicture.PictureID, TBLPicture.InvestID, TBLPicture.PictureAdress, TBLPicture.PictureComment "
     StrSQL = StrSQL & "FROM TBLPicture "
     StrSQL = StrSQL & "WHERE ((Right([PictureAdress],6)='03.jpg'));"
DoCmd.SetWarnings False
DoCmd.RunSQL "Insert into TBLTempPicture3 " & StrSQL
DoCmd.SetWarnings True

Alle foto's die in TBLPictures eindigen op 01.jpg komen in TblPicture1
Alle foto's die in TBLPictures eindigen op 02.jpg komen in TBLPicture2
en alle foto's die in TBLPictures eindingen op 03.jpg komen in TBLPicture3


Deze 3 tijdelijke tabellen (ipv TBLPicture) heb ik dan verbonden met mijn Qeury voor rapporten .

En in mijn rapport heb ik mu drie imageframe , (Imageframe1 , Imageframe2 en imagefram3) waar ik de foto's laat invullen .Afhankelijk of er foto's instaan laat ik deze visible of invisible zijn.
Het duurt nu wel even voor mijn rapport geladen is maar voorlopig heb ik geen betere oplossing.


Iemand nog een ander idee wat ik kan uitproberen ??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan