Rapport met subrapporten

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenp73

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2015
Hallo iedereen,
Ik vraag me af of iemand me kan helpen met het volgende rapport:
Wanneer ik het rapport bekijk staat er maar een deel op, dus vermoedelijk doe ik iets fout met de indeling.
Alle gegevens komen erop dus daar ligt het niet aan.

Ik heb alles in de Paginakoptekst geplaatst en werk met 2 sub-rapporten misschien ligt het daaraan?
Alle hulp of advies is welkom want ik zit er een beetje vast mee.

Ik heb er een paar screenshots bij gevoegd alles te verduidelijken
resultaat.png = is een screenshot het resultaat
rapport1.png & rapport2.png = een screenshot in ontwerpweergave in MS Access

Alvast bedankt voor alle suggesties of hulp !

groetjes
Koen

Bijlagen

• rapport1.PNG
    rapport1.PNG
    31,1 KB · Weergaven: 86
  • rapport2.PNG
    rapport2.PNG
    30,4 KB · Weergaven: 81
  • resultaat.PNG
    resultaat.PNG
    27,1 KB · Weergaven: 88
Koen is het mogelijk om een voorbeeld db te plaatsen zodat ik er even naar kan kijken. Het is zo een beetje moeilijk.
Ik denk dat er toch iets gedaan moet kunnen worden met groeperen en sorteren.
Gr Egbert

Goede avond Egbert,
Mijn excuses dat dit zolang aansleepte alvorens te antwoorden, maar was door ziekte deze week geveld.

Bij deze de link waar je db kan vinden want de db is te groot om als bijlage te stoppen
http://users.telenet.be/koenplacke/Indu_beta16.zip

De bedoeling is om enkel rapporten te genereren zonder dat de data echt wordt bijgehouden..

Alvast bedankt om dit voor mij te willen bekijken.

Mvg,
Koen

De bedoeling is om enkel rapporten te genereren zonder dat de data echt wordt bijgehouden..
Dit moet je nog even uitleggen, want dat snap ik niet. Een rapport is doorgaans gebaseerd op gegevens die je in je tabellen hebt staan. Wil jij een rapport maken op basis van niet-bestaande data?

Koen
Naar je database gekeken en volgens mij kloppen er meerdere dingen niet. Om even bij het rapport te blijven; je moet het subrapport(en) in de detailsectie plaatsen.

Nu even terug bij de opbouw van je database de volgende opmerkingen: 1- er is geen koppeling tussen tabel_materialen en gebruikte materialen(ik neem toch aan dat je dit niet steeds over gaat typen)
2-Het lijkt mij verstandig om een projectnummer automatisch te laten maken zodat je geen fouten kunt maken.
3- Berekeningen maak je niet in een tabel maar in een query .
4-Wat gebeurt er als je uurloon wijzigt en/of de prijs van je materialen veranderd. Heb je hier een oplossing voor bedacht.
Misschien ben ik nog wel wat vergeten.
Mocht je hulp nodig hebben wil ik je wel geheel vrijblijvend helpen.
M.v.g. Egbert

Ik mis nogal wat tabellen zo op het eerste gezicht. En tabellen zijn niet te koppelen, dus hoe je op deze manier de juiste gegevens bij elkaar denkt te krijgen, verbaast mij dus ook een beetje. Simpel voorbeeldje: in de tabel [tbl_projectnummer] zit een ID veld (sleutel ook) en ook een veld [projectn_volgnum]. Wat dat laatste veld daar doet, is mij een raadsel. Ik mis daarentegen een tabel [Projecten-Volgregels] waar het veld [projectn_volgnum] nou juist wél thuishoort. Als sleutelveld. Op dat moment is de tabel [Projecten-Volgregels] ook te koppelen aan de tabel [tbl_GebruikteMaterialen] en [tbl_GepresteerdeUren]. Nu is die koppeling dus onmogelijk, en derhalve ook onmogelijk op je rapport.
Over dat rapport gesproken: ik denk niet dat ik daar een subrapport voor nodig zou hebben, laat staan 2.
Maar begin eens met een relevant voorbeeld te posten, want ik kan mij niet voorstellen dat je normale database er ook zo uit ziet. Ik vermoed dat je hem iets teveel gestript hebt voor ons.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan