rapport met Word achtergrond

Status
Niet open voor verdere reacties.

martino88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jul 2008
Ik wil een rapport afprinten met een Word-document op de achtergrond. Het Word-document bevat de standaard tekst, de andere gegevens komen uit de database.

Maar het rapport wordt met lay-outverschillen afgeprint tov het originele word-document.
Alhoewel de letters dezelfde font hebben ( Verdana 10 pt) blijkt het resultaat toch anders te zijn dan de font (Verdana 10 pt) van het Word document.

Ook als ik het eens over een andere boeg wil gooien en het Word-document niet in de achtergrond plaats maar de standaard tekst als label in het rapport invoeg krijg ik ook een ander lettertype als in Word.

Kan er iemand mij hiermee helpen. Het is voor mij de eerste keer dat ik een database opzette. Alles leek vlot te gaan maar nu ik het resultaat op een proffesionele mannier door rapporten wil laten zien loopt de lay-out in het honderd.

erg frustrerend. dacht dat dit één van de eenvoudige dingen van access ging zijn.

Graag hulp. Dank bij voorbaat

Geen idee. Ik snap de vraag ook niet goed. Je hebt Word in de achtergrond draaien? Voegt dat iets toe?
Kan je een sample database compacten, zippen en posten? Dan zal ik eens kijken.

Enjoy!

U begrijpt mij verkeerd denk ik maar misschien was mijn vraag niet duidelijk genoeg.

Ik wil de lay-out van mijn access rapport verbeteren.
Op de achtergrond van dit Access rapport zou ik een Word document willen plaatsen.

Het Word document bevat de standaardtekst van het rapport.

Is het een idee om de standaard word-teksten in Memovelden (bedoeld voor grote stukken tekst) in Access te plaatsen (in 2007 kan je in een memoveld ook opmaak in maken).
Dan valt het verschil tenminste weg, ook in Access kan je spellingscontrole e.d. loslaten op teksten dus dat hoeft ook geen belemmering te zijn.

Misschien werkt dit wel maar ik werk met access 2003. Gaat dat daar ook mee?
En indien ja, hoe doe je dat dan?

In Access 2003 kan je geen opmaak gebruiken in memovelden. Deze functie is pas sinds 2007. Memovelden zijn wel aanwezig in 2003, spellingscontrole kan ook in 2003.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan