Rapport na filter maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

omewillem

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2012
Een hele goede dag allemaal,
ik heb een vraagje die ik niet op het forum terug kan vinden, ik hoop dat er wederom knappe koppen zien die mij kunnen helpen.
Het volgende wil niet lukken:
Ik heb een form_Filter aangemaakt en na hulp om een filter werkend te krijgen (voor nu alleen plaats), nu lukt het maar niet om het Rapp_Subform_Verzamel alleen met de selectie van de geselecteerde plaats weer te geven, er blijft altijd de volledige info van Subform_verzamel naar boven komen, terwijl hij het wel juist weergeeft in het subform_Verzameldata.
ik heb het bestandje bijgevoegd om het te verduidelijken,
kan iemand mij helpen en ook uitleggen waar ik de fout in ga?
Het rapport wordt gemaakt met de knop "Overzicht"
groetjes,

Bekijk bijlage Omewillem 1.rar

Ik zal er vanavond even naar kijken, ben nu onderweg :).
Waarschijnlijk zet je het formulierfilter niet goed over naar het rapport. Kijk ook eens (dit onderwerp is toch al een paar keer langs geweest) naar de techniek waarbij je de SQL van het rapport aanpast met de QueryDefs collectie. Werkt in mijn optiek veel beter als een filter.

Ik heb er even naar gekeken, en geconstateerd dat je er een macro aan hebt hangen. Die opent weliswaar het rapport, maar heeft geen filter. Er zijn vast helpers die, net als jij, ook macro's gebruiken, maar ik kan daar helemaal niks mee, en wíl dat ook niet eens kunnen. Dus als je bij je macro wilt blijven, dan mag iemand anders de oplossing bedenken want ik weet 'm niet. Mag het ook VBA zijn, dan hoor ik dat wel weer :).

Overigens kan ik met de beste wil van de wereld niet bedenken waarom je er een subformulier van hebt gemaakt...

Hahahah, goedeavond,
Ik begrijp dat u anti maco bent, maar geen probleem hoor.
Ik wilde me er op een makkelijke manier vanaf helpen...sry.
Als u mij kan laten zien hoe dat VBA kan dan heel graag, zal wel een flink leermomentje voor mij worden
Op de vraag van u hieronder over het subformulier... ik heb geen flouw idee waarom..
In elk geval bedank voor uw tijd .
Gr

Wim

Dat wordt dan een héél snel leermomentje, want het is (in tegenstelling tot je macro) maar één regel :)
Code:
Private Sub Knop20_Click()
    DoCmd.OpenReport "Rapp_SubForm_Verzamel", acViewPreview, , Me.Filter
End Sub

Mijn dank is groot,
heb het ingevoerd en wat denk je?
het werkt gewoon:D , niet te geloven...
hahaha, bedankt wederom voor de snelle hulp,
gr

wim

Nu nog afleren om overbodige subformulieren te gebruiken, en je bent er :D. Zonder gekheid: je brengt jezelf in allerlei problemen als je nodeloze subformulieren maakt. Jouw huidige formulier kan namelijk prima zonder subformulier; zet de zoekfuncties en filterfuncties die je nu gebruikt gewoon in de koptekst van het (dan zelfstandig gebruikte) formulier en je bent er.

ok, gedaan, ik heb alles nu opgeschoond, ziet er rustiger uit...
nogmaals dank en tot snel..
gr

wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan