Rapport op datum

• Onderwerp starter Onderwerp starter fihod
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fihod

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2004
Graag had ik een rapport op datum gemaakt. Er van uitgaande dat de datum moet gekozen worden in een keuzelijst. Dit om foute datums te vermijden.
In het rapport komt per lijn het volgende voor:
Dealer, Amount, a, b, c, d, e, check
Wie kan me aan een oplossing helpen?

Bijlagen

Bedankt voor je snelle reactie. Eerdere zoekpogingen op dit forum hadden mij nog niet in de goede richting gebracht. Ik bekijk even het voorbeeld en laat zeker nog weten of het mij verder geholpen heeft.

Ik heb het voorbeeld bekeken. Helaas kom ik daar geen stap verder mee. Nergens wordt met items die uit een keuzelijst komen een rapport aangemaakt.

@Bartuls
Misschien wil je toch zo goed zijn om het even te bekijken. Ik ben echt een leek in Access.

In Winzip is het bestand net te groot om te kunnen oploaden.

Voorbeeld

Hier is een voorbeeld van hoe zoiets kan werken. Ik heb een formulier gemaakt in je database, daar kun je een datum kiezen en dan met de knop het bijbehorende rapport openen.

Op het formulier staat een keuzelijst, deze haalt de datums op, maar dan gegroepeerd zodat elke datum maar 1 keer voorkomt in deze lijst. Onder de knop zit een regel code die het rapport opent met een beperking op de gekozen datum. De datum wordt geformateerd naar mm-dd-yyyy notatie, dat is de engelse methode, dan krijg je geen misverstanden zoals tussen 3 juni en 6 maart. Access kan het zelf voor heel deel uitzoeken, het maakt niet uit of 31-12 opgeeft of 12-31, maar bij 3-6 of 6-3 wordt aangenomen dat het eerste cijfer de maand is.

Om de openreport zit nog een if-then om uit te zoeken of de datum wel gevuld is, anders doet-ie helemaal niks.

En van iets andere orde: als je je database eerst comprimeert voordat je 'm inpakt, dan wordt het uiteindelijke bestand veel kleiner.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Sesam, van harte bedankt voor de oplossing. Ik ben nu een heel eind op weg om mijn oorspronkelijk bestand van het nodige te voorzien.

Tevens bedankt voor de tip.

Extra vragen

Je had nog de volgende vragen:
1 Stel dat ik niet alleen wil rapporteren op datum maar bovendien ook op naam. Bvb. De gegevens van Jan op 29/02/2008. Hoe lukt dat?
2 Vroeger gebruikte ik Access 2002 en dan kon ik het getoonde rapport probleemloos exporteren naar Excel. Nu gebruik ik ook Access 2007 en eens het rapport in afdrukvoorbeeld op het scherm staat kan ik het niet exporteren naar Excel. Is daar een oplossing voor?

ad 1: Het toevoegen van een extra selectiecriterium gaat op dezelfde manier als nu
met de datum. Zet dan een keuzevak op het formulier waar je kunt kiezen uit
de beschikbare personen en voeg aan de where-clausule onder de rapport-knop
een AND toe en dan de beperking op persoon met verwijzing naar het keuzevak.

ad 2: Helaas is in access2007 de mogelijkheid om een rapport naar excel te
exporteren verdwenen. Je kunt nog wel de onderliggende tabel of query
exporteren naar excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan