Rapport openen dmv keuzelijst

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wines
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Wines

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2012
Hallo, ik heb een accesdb met daarin een formulier "hoofdmenu". Daarop een paar knoppen die formulieren opent om dingen te verwerken. Nu wil ik graag hier ook een keuzelijst op maken welke vervolgens een bijbehorend rapport opent. Ben al even aan het stoeien maar het lukt niet echt. De keuzelijst wel maar de actie erachter niet.

Vriendelijke groet

Onder tussen ben ik iets verder maar nu opent hij alle rapporten. Ik moet er nog een "of" tussen hebben ofzo Dit is wat ik heb : Private Sub Keuzelijst12_AfterUpdate()

Dim stDocName As String

stDocName = "BBD"
DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview

stDocName = "BBD Ini"
DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview

End Sub

Laatst bewerkt:
Ik snap je code niet: waarom een keuzelijst gebruiken als je de rapporten hard inprogrammeert? En hoe kom je aan de rapportnamen? Daarnaast zou ik de gebeurtenis <Bij klikken> gebruiken.

Formulier.jpg Dit is wat ik gemaakt heb. Mogelijk verduidelijkt dat iets? Die rapporten heb ik zelf gemaakt. Ik zou die rapporten dus willen aanspreken dmv keuzelijst.

Ik vrees dat je plaatje niet veel helpt; ik vermoed dat je daar een paar knoppen ziet en een paar keuzelijsten. En wat wil je nu eigenlijk? Ik snap het namelijk niet.

De knoppen zijn klaar. Het gaat om die keuzelijsten. Ik weet niet hoe ik dit duidelijk moet maken. Ik heb een tbl met mensen, bevoegdheden, en leidinggevenden. Daarnaast heb ik een tbl met leidinggevenden en een tbl met bevoegdheden. Tussen die tabellen heb ik relaties aangemaakt. Om rapportage te maken heb ik rapporten gemaakt. Nu heb ik een keuzelijst met bevoegdheden uit de tabel en wil daarmee een rapport laten openen me dezelfde naam als in de keuzelijst.

Het gaat om die keuzelijsten. Ik weet niet hoe ik dit duidelijk moet maken.
De beste manier is om een voorbeeld db met wat dummy data mee te sturen :).
Nu heb ik een keuzelijst met bevoegdheden uit de tabel en wil daarmee een rapport laten openen me dezelfde naam als in de keuzelijst
Ik snap nog steeds niet wat je daar mee bedoelt; staan alle rapportnamen in de keuzelijst? En hoe kom je in de keuzelijst dan aan de rapportnamen?

Ik was op de totaal verkeerde weg bezig en heb het nu voor elkaar dmv een keuzelijst die ik getypt heb en een makro erachter met een "Where" voorwaarde.
Toch bedankt voor de reaktie. Als ik weer ergens tegenaan loop meld ik me wel weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan