rapport openen met uitkomsten formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

benprint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Ik heb in access 2013 een db tje gemaakt dit werkt allemaal goed.
ik heb een formulier dat heet zoek . als ik naar dit formulier toe ga en hier middels een split formulier en een combobox
dat krijg ik de gefilterde items. Als ik dit afdruk (middels knopje met macro) dan drukt hij netjes de gevonden records af
maar als ik een afdruk voorbeeld wil lukt dit niet onder formulier dus ik dacht als ik de output van de filter kan exporteren naar een rapport dan zijn we er.
ik heb alleen nog niet gevonden hoe dit te realiseren .
het is mij nog niet gelukt om het zoek formulier in raportvorm op te nemen anders was het zo wel gelukt .

Als ik dit afdruk (middels knopje met macro) dan drukt hij netjes de gevonden records af
?? Afdrukken van een formulier? Nooit doen, altijd een rapport maken. Formulieren zijn voor schermhandelingen, rapporten zijn voor het papier. En het filter van je formulier kun je probleemloos meenemen naar je rapport, dus dat is het probleem niet.

Je maakt een knop met een [gebeurenisprocedure], bij klikken.

daar voeg je dan de code
Code:
Private Sub naam_van_je_knop_Click()
DoCmd.OpenReport "naam_van_je_rapport", A_PREVIEW, , Me.Filter
End Sub

?? Afdrukken van een formulier? Nooit doen, altijd een rapport maken. Formulieren zijn voor schermhandelingen, rapporten zijn voor het papier. En het filter van je formulier kun je probleemloos meenemen naar je rapport, dus dat is het probleem niet.
Dan zou ik het graag willen op deze wijze willen doen maar het is nij niet duidelijk hoe ik de filters meeneem naar een rapport.
ik heb inmiddels een rapport gekoppeld aan een query met zoek knopjes maar diet loopt niet helemaal.als ik op het zoek knopje "zoek klant"klikt (hier staat een macro achter met als optie [klantnaam] Like "*" & [Tabel1]![klantnaam]![Tekst17] & "*"" ) krijg ik de melding parameter opgeven . dit vind ik niet bezwaarlijk want nu werkt mijn zoek funktie wel . maar ik heb er een knopje bij in gebouwd met als macro afdruk voorbeeld hier moet ik weer bijv. klantnaam ingeven maar, dan werkt het wel zoals ik wil.

ik heb inmiddels een rapport gekoppeld aan een query met zoek knopjes
Een rapport moet (in mijn ogen) een statisch object zijn; jammer genoeg probeert Microsoft rapporten steeds meer op formulieren te laten lijken en andersom, maar daar moet je niet in stinken: formulieren = scherm, rapporten = papier (of email). En knoppen op papier kun je best afdrukken, maar er op drukken levert alleen maar zere vingers op... Niet doen dus!
Dat gezegd hebbende: je rapport zal, wil je het filter uit een formulier over kunnen nemen, op ongeveer dezelfde gegevensbron gebaseerd moeten zijn als je formulier. Je kunt tenslotte niet een gefilterd klantenformulier gebruiken om het klantenfilter op je productenrapport los te laten. Dat klantenformulierfilter kun je wél gebruiken om je klantenrapport te filteren. En dat gebeurt met de code die in bericht #3 staat.
Overigens zit er in die code wel een foutje; ik zou onderstaande variant nemen.
Code:
    DoCmd.OpenReport "Rapportnaam", acViewPreview, , Me.Filter
Me.Filter haalt dus het filter uit je formulier, en geeft dat als filter mee aan het rapport. Als je formulier op KlantID=1234 is gefilterd, dan moet je rapport dus naast het veld KlantID ook het record van Klant 1234 bevatten, anders blijft het rapport leeg.

Super,super super dit is inderdaad wat ik voor ogen had het werkt nu helemaal goed alleen bedankt hiervoor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan