Rapport per mail verzenden, afzender (account) instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nwametze

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2009
In Access 2007 zit een mooie macro-actie, ObjectVerzenden genaamd, waarmee het mogelijk is om een rapport te mailen.
Bij het aanmaken van de macro in het ontwerpscherm zijn er een aantal variabelen welke ingevuld kunnen worden (deze zie je vervolgens terug in de kolom Argumenten). Onderstaand een opsomming met hoe ik deze ingevuld heb. Dit werkt prima. Ik heb de knop op het rapportscherm opgenomen en met een klik op de knop wordt het Outlook (2007) venster geopend met het rapport als *.pdf bijlage en de variabelen zoals hieronder aangegeven.

Echter... we werken hier met persoonlijke mailboxen (nwametze@voorbeeld.nl) en algemene mailboxen (info@voorbeeld.nl). Ik zou graag aan de knop (macro) mee willen geven welk afzenderadres (van) standaard ingevuld moet worden, in dit geval de algemene mailbox info@voorbeeld.nl. Helaas ontbreekt deze mogelijkheid in onderstaand overzicht. Nu heb ik na zoeken wel dit topic gevonden maar die is uit 2006 en voor zover ik kan lezen wordt daar niet onderstaande opbouwfunctie voor macro's gebruikt.

Objecttype: Rapport
Objectnaam: (leeg)
Uitvoerindeling: PDF-indeling (*.pdf)
Naar: (leeg)
CC: (leeg)
BCC: (leeg)
Onderwerp: Ingevuld met standaardtekst
Bericht: Ingevuld met standaard begeleidende tekstt
Bericht bewerken: ja (zorgt ervoor dat het Outlook-venster open blijft staan en je zelf nog op verzenden moet klikken)
Sjabloonbestand: (leeg)

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

Laatst bewerkt:
SendObject gebruikt altijd het standaardprofiel. Vandaar dat je geen afzender kunt kiezen.
Je zult je macro moeten verlaten, en overstappen op VBA.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan