• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rapport per week

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevie23

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2017
Berichten
18
Goede middag allen,

Graag jullie hulp voor het volgende. In bijlage zullen jullie een gedeelte zien van een excelfile, hierin vullen we verschillende gegevens is, en deze word gebruikt als masterfile, en elke week gebruiken we dit master rapport om manueel een nieuw rapport te maken.

Bijv op het einde van week 13 maak ik een ander rapport wat er allemaal verwacht word in week 14 aan te komen(dus alles copy en paste en dan in een andere locatie op te slaan) In plaats van dit manueel te willen doen, vroeg ik mij af of er geen manier was via macro's of zo om deze informatie automatisch te laten lopen, door bijvoorbeeld de week te kiezen en dan op een execute knop te druk of zo.(ik weet dat je met macro's veel kunt, maar ik heb dit nog gezien in mijn avondcursus)

Ik heb in bijlage de kolommen in groen gezet welke ik nodig heb voor het nieuwe rapport.


alvast bedankt voor de informatie

mvg


Steve
 
Hiermee?

Code:
Sub Macro5()
    Application.ScreenUpdating = False
    
    Range("B2:D200").Copy
    Sheets("Blad2").Range("B2").PasteSpecial Paste:=xlValues
    
    Range("G2:K200").Copy
    Sheets("Blad2").Range("G2").PasteSpecial Paste:=xlValues
    
    Range("N2:N200").Copy
    Sheets("Blad2").Range("N2").PasteSpecial Paste:=xlValues
End Sub

Snap alleen niet waarom je dit wil
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan