rapport printen met voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ahkleine

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2014
Ik heb een opdrachtenformulier gemaakt waar reserveringen voor zaalhuur en verbruiksartikelen kunnen worden gereserveerd voor een klant. Ik wil op dat formulier een knop maken die een rapport oproept waarbij klant_id , boekings_id en maand hetzelfde is als op het opdrachtenformulier. Het rapport is op basis van een query waarin de velden klant_id, boekings_id en maand ook heeft opgenomen. Wie kan mij helpen. Ik krijg nu steeds een rapport waarbij alle boekingen van alle klanten staan

Laatst bewerkt:
Als je het formulier filtert, kun je het formulierfilter meegeven als criterium voor je rapport. Anders moet je het filter eerst samenstellen met de velden van je formulier.

formulierfilter

Octafish,

Bedankt voor jou snelle hulp, maar dit is niet wat ik bedoelde. Wat ik nu begrijp kan ik met formulierfilter een filter maken voor een bepaald boekings_id en een bepaald klant_ID en een bepaalde maand. Zo a;ls ik begrijp tijdens het uitproberen van jou oplossing moet ik het filter telkens aanpassen voor de volgende klant met een neiuwe boeking. Ik been op zoek naar vba procedure die altijd de gegevens die op dat moment op het scherm staan gebruikt om een report te maken

Dan heb je mijn berichtje niet goed gelezen, want dat is de tweede optie die ik adviseerde. Je moet dan dus de velden die het filter vormen uitlezen en samenvoegen tot één filterstring.

Octafish,

Sorry verkeerd begrepen. kun jij mij niet een beetje op weg helpen met een voorbeeldje. Ik kom er helaas helemaal niet uit.

Heeft niet zoveel zin zonder de db erbij, maar denk aan iets als:
Code:
sFilter = "[boekings_id] = " & Me.boekings_id & " AND [klant_ID] = " & Me.Klant_ID " AND Month(Datum) = " & Me.cboMaand
En sFilter geef je dan mee als parameter bij het openen van het rapport.

Bedankt

Michel,

Het werkt nu perfect. Bedankt voor jou hulp, zonder deze hulp zou het nog heel lang geduurd hebben voordat ik het zelf opgelost had Als ik het al opgelost zou hebben.

Nogmaals bedankt
Albert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan