Rapport printen obv meerdere selecties..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Camickaeze

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2009
Goedemiddag allemaal,

Daar was ik alweer met een vraagje. Ik kom er in de verste verte niet uit en na een halve dag op kosten van de baas te hebben gezocht naar een oplossing trek ik toch maar weer aan de bel. Dankzij jullie hulp ben ik zelfstandig een stuk verder gekomen en (voor mij) complexe problemen opgelost, waarvoor mijn dank!

Korte algemene inleiding:

In onze database worden veel gegevens opgeslagen, zo ook, via een selectievakje, of klanten spullen van ons willen ontvangen (folders, jaarverslag etc.). 4 items in totaal.

Nu wil mijn baas een rapport kunnen uitdraaien met de emailadressen en/of telefoonnummers van de klanten die een item van ons willen ontvangen. Het worden dus een 6 tal selectievakjes op een formulier (4 maal items, 2 maal communicatiekeuze (telefoon/email).

Hoe ga ik dit aanpakken? Alle gegevens zitten in 1 tabel, mocht dat de boel iets vergemakkelijken. Ik heb ooit in een ver ver verleden met VB gewerkt, dus de If/then/else-statements zijn me niet geheel onbekend, maar dit gaat mijn pet te boven!

Bijvoorbaat dank,
Floris

Als je moet filteren op de selectievakjes, kun je dat realiseren door het rapport te baseren op een query. In de criteria van de selectievakjes zet je dan Waar of Onwaar.

Vraag 1: Heb je het rapport al gemaakt?
Vraag 2: Is dat dan gebaseerd op de tabel of op een query?
Vraag 3: Wil je het rapport kunnen aansturen vanaf een formulier, of ook zelfstandig kunnen draaien?

Ad 2: Als je het rapport op een query baseert, kun je de filteringen wel vastleggen in die query. Aangezien je het over een aantal selectievakjes hebt, komt dan de vraag om de hoek kijken: aan welke voorwaarden moet een record voldoen, voordat het record in het overzicht moet komen? Moeten bijvoorbeeld alle vakjes zijn aangevinkt, of is één vakje (en dan een willekeurige, of een specifieke) genoeg?
Etc....

Hi Michel en Bakk,

Ik ben iets te prematuur geweest. Ik ging uit van een zeer ingewikkeld systeem, maar het kan veel makkelijker.

Deze vraag is dus niet meer relevant, mijn excuses hiervoor.

Groet,
Floris!

Geeft niet, maar zet de vraag dan wel even op opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan