Ik ben bezig met een access database om te gebruiken bij ons in het (autoschade) bedrijf. Als hoofdzaak werkorders bijhouden zodat er vastgelegd wordt wat er wordt gedaan. Er zijn systemen op de markt om te gebruiken. Maar dit is veelal voor grote bedrijven.
Nu kan ik een beetje met computers overweg maar access heb ik nog weinig ervaring mee.
Dus zoals jullie misschien wel begrijpen heb ik een paar vragen.
Ik heb een aantal tabellen:
klanten
personeel
orders
Hier heb ik ook weer formulieren van.
Nu zou ik graag van mijn order formulier een knop willen hebben zodat ik direct bij mijn rapport kom.
Ik heb al een rapport ontwerp gemaakt en ook de knop op het formulier. Dit werkt allemaal! Maar.....
Nu voer ik in het form een nieuwe order in ik sla deze op en druk dan op de knop die mijn rapport opent, dan opent hij het rapport maar met de oude record. dus zo kan ik deze niet afdrukken.
Heb al veel geprobeerd en gedaan maar ik kom er niet uit.
Zouden jullie mij kunnen helpen.
En zoals al eerder vermeld ik ben niet ervaren met access. Dus het liefst een beetje in voor mij begrijpelijke taal. (misschien had ik er beter niet aan kunnen beginnen zonder ervaring maar goed een uitdaging is wel leuk)
Alvast bedankt!
Nu kan ik een beetje met computers overweg maar access heb ik nog weinig ervaring mee.
Dus zoals jullie misschien wel begrijpen heb ik een paar vragen.
Ik heb een aantal tabellen:
klanten
personeel
orders
Hier heb ik ook weer formulieren van.
Nu zou ik graag van mijn order formulier een knop willen hebben zodat ik direct bij mijn rapport kom.
Ik heb al een rapport ontwerp gemaakt en ook de knop op het formulier. Dit werkt allemaal! Maar.....
Nu voer ik in het form een nieuwe order in ik sla deze op en druk dan op de knop die mijn rapport opent, dan opent hij het rapport maar met de oude record. dus zo kan ik deze niet afdrukken.
Heb al veel geprobeerd en gedaan maar ik kom er niet uit.
Zouden jullie mij kunnen helpen.
En zoals al eerder vermeld ik ben niet ervaren met access. Dus het liefst een beetje in voor mij begrijpelijke taal. (misschien had ik er beter niet aan kunnen beginnen zonder ervaring maar goed een uitdaging is wel leuk)
Alvast bedankt!