rapport sluiten zonder opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

neleke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 okt 2000
Een rapport dat ik gebruik wordt steeds wanneer ik dit open bijgewerkt, niet alleen met gegevens maar ook de opmaak van het rapport. Wanneer ik nu het rapport wil sluiten komt steeds de vraag of de wijzigingen opgeslagen moeten worden en dat is nu net niet de bedoeling.

Ik zoek dus de VBA code om het rapport af te sluiten zonder de vraag om te bewaren, wie kan mij op weg helpen?

Groetjes,
Neleke

Over wat voor rapport heb je het dan? op internet of in word of excel. Want buiten mijn weten ken ik alleen die programma's met rapporten. Maar als je een dedicated application gebruik dan dien je eerder bij het persoon te zijn die het programma gemaakt heeft.
----------------------------------------------
Edit:
Ik had de forum plaats niet gelezen. Is namelijk de eerste dag dat ik hier ben e.d. Dus :confused: Maar i.i.g

als je een rapport bijwerk. wat werk je dan bij? Werk je dan de layout bij of werk je ook met formulieren. Het is namelijk mogelijk om een query te maken met sql die data haalt uit de formulieren/tabellen.

Formulieren zijn namelijk bedoelt om data aan een rapport te geven. Als je misschien wat duidelijker kan zijn waar het om gaat kan ik wel een keer een voorbeeld maken van hoe zoiets eruit ziet.

Laatst bewerkt:
Ehhh wat dacht je van Access ;)

Groetjes,
Neleke

Welkom pretmaker op Helpmij.

Het rapport dat gemaakt wordt, komt voort uit een formulier, met de daar achter liggende query. Op dit formulier worden afbeeldingen getoont, die niet in de database op zijn geslagen (vanwege de omvang van de database). Wanneer ik nu deze afbeeldingen in een rapport toon door middel van VBA code wordt het rapport iedere keer opnieuw gemaakt en dus de vraag om het op te slaan bij sluiten.

Omdat de wijzigingen niet opgeslagen mogen worden, dus de vraag om code, zodat de mogelijkheid van opslaan niet meer mogelijk is bij dit rapport.

Groetjes,
Neleke

Ik ga nou naar huis en als ik thuis kom ga ik op onderzoek uit. Dus ik denk dat ik het hoogst waarschijnlijk volgende week wel weet.

'**********************************************
' Closing a Database
' *********************************************
Application.CloseCurrentDatabase
Application.DoCmd.Quit

' ***************************************
' Most Reliable method of Closing out
' of a Database -- DoCmd.Quit by itself
' doesn't work reliably if database window
' inactive and Userform is active
' ****************************************

Is dit soms iets wat er op lijkt??? want dan sluit hij de database en dan is het klaar. Je krijgt volgens mij geen melding dan. maar dat weet ik niet. Probeer dit eerst eens ff uit. Het komt gewoon van internet af. ik begin zelf liever eerst met c++ vind ik namelijk iets mooier dan vba, vba is iets te veel van windows :D
EDIT______________________________________EDIT

hiermee krijg je meldingen weg. Misschien zou je die nog even kunnen toevoegen

DoCmd.SetWarnings = False

Laatst bewerkt:
Probeer het eens met deze code :

DoCmd.Close acReport, , acSaveNo

Succes Alverpos

docmd.setwarnings

'Heb effe geen vba bdh dus excu voor de syntaxis'
Volgens mij kan je dit in de close of unload (weet zo niet van buiten) via docmd.setwarnings=false.
Je moet daarna het wel terug op true zetten of je krijgt geen enkele dialoog meer.

Neleke, kan je wat meer info geven over de rapporten met foto's, ik heb namelijk een poging gedaan om een katalogus te maken met access maar de rapporten heb ik van misere in word moeten maken (is trouwens ook niet 100%).:thumb:

Heb blijkbaar probleempje met men cache want toen ik las stond er dit
Ik ga nou naar huis en als ik thuis kom ga ik op onderzoek uit. Dus ik denk dat ik het hoogst waarschijnlijk volgende week wel weet.
en bij de post stonden er ineens 2 oplossingen bij ????

Laatst bewerkt:
die kan zekers te weten zo goed als goed zijn als ik dit zo lees. Ik ken zelf geen vba scripts. ik begin pas met c++ maar wel leuk om al die simpele codes te zien :)

Ik heb geen chase. Chase is uitgeschakeld bij mij denk ik. Ik gebruik firefox namelijk. En ik rijs nogal snel :P de tjoek tjoek 10 min en dan de bus 30 min en dan de fiest 10 min en dan ben ik thuis. Net nog niet zo snel als met adsl maargoed. Misschien komt daar ook ooit nog eens wat voor :cool:

Geplaatst door pretmaker
'**********************************************
' Closing a Database
' *********************************************
Application.CloseCurrentDatabase
Application.DoCmd.Quit

' ***************************************
' Most Reliable method of Closing out
' of a Database -- DoCmd.Quit by itself
' doesn't work reliably if database window
' inactive and Userform is active
' ****************************************

ik denk niet dat het de bedoeling van neleke is dat de dat de database wordt afgesloten.

Het vb dat ALVERPOS heeft aangehaald :
DoCmd.Close acReport, , acSaveNo

Dit zou wel eens kunnen werken.

@ pretmaker. U niet zo minachtend opstellen tegenover Acces. Daar kan je best ook aardige dingen mee verwezenlijken

Re: docmd.setwarnings

Geplaatst door cbhonda
Neleke, kan je wat meer info geven over de rapporten met foto's, ik heb namelijk een poging gedaan om een katalogus te maken met access maar de rapporten heb ik van misere in word moeten maken (is trouwens ook niet 100%).:thumb: [/B]

Mijn probleem is opgelost :) wel is waar niet door het Docmd, maar door de Sub die gebruikt wordt niet voor het openen van het rapport aan te roepen maar vanuit het rapport.

Ik heb hier de code die wij in het rapport hebben gebruikt en een link naar een zip bestand waar alles nog eens "dunnetjes" wordt overgedaan ;)
Het betreft hier wel een access 97 bestand, maar het werkt ook onder access 2003. Misschien krijg je een foutmelding dat vba332.dll niet gevonden kan worden, maar deze is hier te downloaden.

Groetjes,
Neleke

Bijlagen

Geplaatst door vanzwam

@ pretmaker. U niet zo minachtend opstellen tegenover Acces. Daar kan je best ook aardige dingen mee verwezenlijken

ik had het niet over acces maar over de programmeertalen. :D acces is een verdraaid goed programma om databasen mee aan te maken en ook om database programma's mee te maken e.d. die dan alsnog via acces werken. Dus begrijp me goed acces is een fijn programma naar mijn mening.:D

voor de volledigheid

Formulieren zijn namelijk bedoelt om data aan een rapport te geven.

Ik wil niets afdoen aan de reacties in dit topic, omdat het probleem is opgelost, maar met bovenstaande stelling kan ik het toch niet helemaal eens zijn.

Formulieren zijn niet primair bedoeld om 'data aan een rapport te geven', maar in eerste instantie bedoeld om gegevensinvoer/bewerking mogelijk te maken. Dat is het uitgangspunt, maar het fijne van access is inderdaad dat je de gegevens uit een formulier direct in een rapport kan tonen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan