Rapport - te vergroten veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lacaes

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2013
Berichten
35
Ik ben bezig met het maken van een rapport met gegevens over merkregistraties. Vanwege ruimtegebrek staan in het rapport op een paar plaatsten twee velden onder elkaar, als volgt:

Merknaam--------------------------------------------Datum 1
-----------------------------------------------------Datum 2

Op zich werkt dit prima. Soms is de merknaam echter dermate lang, dat ik voor dit veld gebruik moet maken van de functie "te vergroten" in de opmaak. De merknaam wordt dan keurig over twee of meerdere regels verdeeld. Het probleem wat zich echter dan voordoet is dat Datum 2 een of meerdere regels naar beneden wordt verplaatst, als volgt:

Merknaam--------------------------------------------Datum 1
vervolg lange Merknaam
-----------------------------------------------------Datum 2

Het liefst wil ik tussen Datum 1 en Datum 2 geen lege regel hebben. Ik heb al op Internet gezocht en wat boeken erop nageslagen, maar hiervoor nog geen oplossing gevonden. Kan iemand mij hiermee helpen?
 
Laatst bewerkt:
Dat is een probleem dat je zo niet gaat oplossen, omdat de objecten nu eenmaal niet onafhankelijk van elkaar verschoven kunnen worden. Ik zou een nieuw tekstvak maken, en daar de twee datums in samenvoegen.
 
Bedankt! Dit is inderdaad de oplossing. Dat ik daar zelf niet opkom. Om Datum 1 en Datum 2 onder elkaar te krijgen, heb ik wel de code "& Chr(13) & Chr(10) &" tussen de veldnamen voor Datum 1 en Datum 2 in de besturingselementbron voor het tekstvak geplaatst. Op naar de volgende uitdaging.

Eric
 
Ik had de code "& VbCrLF &" in eerste instantie ook geprobeerd maar dan krijg ik het volgende venster:

Parameterwaarde opgeven
VbCrLF
(leeg vak om waarde in te geven)

Ik had ergens gelezen dat je in een expressie in een besturingselementbron alleen "& Chr(13) & Chr(10) &" kunt gebruiken, maar ik moet zeggen dat ik op op dit gebied geen expert ben.

Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan