rapport verzenden met bepaalde veldwaarde uit rapport in het onderwerp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johgs

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Berichten
337
Hoe kan ik een rapport verzenden waarbij ik aan de standaardnaam rapport.snp bijvoorbeeld de datum toevoeg in het onderwerp of de tekst van de mail.
Het betreft een rapport met dagelijkse gegevens en het rapport bevat een veld met de betreffende datum.

Het rapport wordt verzonden vanuit een formulier waarop de gewenste rapportdatum wordt ingevuld waarna via klik op een knop het rapport wordt verzonden, dus ook vanuit het formulier is die datum beschikbaar om aan het mailonderwerp toe te voegen.
 
Gebruik je de snapshot viewer om rapporten te versturen? Met welke versie van Office werk je? Want pdf is natuurlijk veel beter om te gebruiken. Die kun je ook opslaan, en een handige naam geven.
 
Bij voorkeur inderdaad snapshot, uitvoer bij iedere ontvanger identiek en niet te manipuleren. Ik gebruik de 2003 versie en die biedt niet de mogelijkheid van pdf versturen.
Overigens, snapshot aanmaken zit standaard in Access, de viewer is gratis te downloaden voor de ontvangers.
Verder zijn snapshot bestanden volledig te vergelijken met pdf bestanden, alleen ken ik nog geen conversie programma om snapshots weer te bewerken. ;-) (afgezien van OCR programma's).
 
Je kunt, met een beetje werk, ook vanuit Access 2003 pdfjes maken. Die bieden, zoals je ongetwijfeld weet, dezelfde functionaliteit als snapshot bestanden, en je dwingt de ontvanger niet om een extra programma te downloaden. Waarvan ik me afvraag hoelang Microsoft dat nog gaat aanbieden, als de ondersteuning voor 2003 gaat stoppen :).
 
Maar kan ik dan wel bijv. de datum meegeven in de naam van de pdf?
Probleem is dat vrijwel totale digibeten het rapport moeten kunnen verzenden via 1 klik op knop verzenden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan