OctaFish, Michel, Het bijwerken gaat prima. Een record toevoegen is mij inderdaad nog niet gelukt vanuit Acces in Outlook. Ik krijg dan de melding : "U heeft niet genoeg machtigingen voor het gebruik van het object. Laat uw systeembeheerder of de persoon die het object heeft gemaakt, de juiste machtigingen voor u instellen" Dus daar kom ik nog niet uit. Het vreemde is ook dat ik dubbele records krijg bij een groot aantal namen. Daar Outlook echter ook niet al mijn adressen heeft die in mijn database in Access staan geef ik er de voorkeur aan om vanuit Access de gevens, emailadressen te gebruiken. Het rapport zou dan via een selectie query naar de verschillende emailadressen verzonden moeten worden. Het liefst zou ik dit nog doen met een persoonlijke aanhef zoals Geachte heer De Groot od Beste Karel. Ik heb wel eens gehoord dat als je het veld waar je email adres in staat in je rapport verwerkt dat je dit dan kan personaliseren. Heb je ideeen voor mij. Ik hoor weer graag. En zoals altijd hartelijk dank voor je meedenken, inzet en werk. :thumb: Friend