rapport verzenden vanuit Access 2010 naar diverse emailadressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste forummers, ik heb zitten zoeken op het forum maar kan het niet vinden. Ik wil graag een rapport (planning) versturen via email naar verschillende mensen. (access 2010) Nu zou ik zo graag niet elke keer de emailadressen willen intikken in outlook. Wie kan mij opweg helpen zodat automatisch het emailadres van de persoon uit de database gebruikt wordt. Hartelijk dank alvast. :) Friend

Dat hangt er een beetje vanaf hoe jij je verzending doet.... Je kunt vrij simpel je email adressen uit Outlook koppelen, bijvoorbeeld. Of adressen uit je tabellen gebruiken.

OctaFish, Michel, heb je interview gelezen. Leuk om een beetje beeld te krijgen van je ook je curcus van Acces wordt zeer gewaardeerd. Wat het verzenden betreft ik heb in mijn database de namen en emailadressen van de mensen staan naar wie ik het rapport wil emailen. Zelfde namen staan ook in mijn outlook(2010). Ik denk dat de voorkeur uitgaat om de emailadressen uit access te gebruiken. Wat zijn dan de stappen acties die hiervoor nodig zijn. Als ik de naam en het emailadres in het rapport vermeldt? Als ik dus kies voor rapport via email verzenden zou het dus daarna allemaal vrij automatisch moeten gaan in HTML met handtekening in de email en het rapport dan als pdf bijlage. Friend

Laatst bewerkt:
Octafish, Michel, als het simpel vanuit outlook te koppelen is dan sta ik daar natuurlijk ook graag voor open. Thnks Friend

Je kunt externe tabellen koppelen in Access, en daarbij zit ook de optie om een koppeling te maken met Outlook. In 2010 weet ik het zo gauw niet uit het hoofd te vinden, maar hij zit er wel. Ik schat zo hier: op het tabblad <Externe gegevens> in de groep <Importeren> en <Koppelen>.

OctaFish, Michel, hartelijk dank koppeling gaat prima. Alleen nog iets doen aan de machtigingen als ik in Acces een nieuwe record in Outlook wil toevoegen. Maar toch heb ik je hulp nog even nodig. Ik ben niet een vba man. Kan je mij vertellen, uitleggen hoe ik het nu voor elkaar krijg dat ik het rapport verstuur naar één of meer verschillende email adressen. Voor jou zal dit dom klinken maar ik ben de weg even kwijt hoe dit op te zetten. Hoor heel graag van je. Mijn voorkeur gaat denk ik toch echter uit naar het gebruiken van mijn Accessdatabase. Hartelijk dank. Friend

Laatst bewerkt:
Dat hangt er een beetje vanaf hoe je de mailing wilt maken. Gebruik je daarvoor een query, dan kun je die wel gebruiken als basis. Wil je nog adressen kunnen selecteren, dan zou ik dat doen via een keuzelijst o.i.d. doen. Het is (dacht ik) niet mogelijk om in Access je Outlook personen bij te werken of toevoegen; je kunt dus alleen opvragen. Tenzij dat in de nieuwere versies is veranderd, of ik 't ook niet weet. Kan altijd natuurlijk...

OctaFish, Michel, Het bijwerken gaat prima. Een record toevoegen is mij inderdaad nog niet gelukt vanuit Acces in Outlook. Ik krijg dan de melding : "U heeft niet genoeg machtigingen voor het gebruik van het object. Laat uw systeembeheerder of de persoon die het object heeft gemaakt, de juiste machtigingen voor u instellen" Dus daar kom ik nog niet uit. Het vreemde is ook dat ik dubbele records krijg bij een groot aantal namen. Daar Outlook echter ook niet al mijn adressen heeft die in mijn database in Access staan geef ik er de voorkeur aan om vanuit Access de gevens, emailadressen te gebruiken. Het rapport zou dan via een selectie query naar de verschillende emailadressen verzonden moeten worden. Het liefst zou ik dit nog doen met een persoonlijke aanhef zoals Geachte heer De Groot od Beste Karel. Ik heb wel eens gehoord dat als je het veld waar je email adres in staat in je rapport verwerkt dat je dit dan kan personaliseren. Heb je ideeen voor mij. Ik hoor weer graag. En zoals altijd hartelijk dank voor je meedenken, inzet en werk. :thumb: Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan