Rapport verzenden via outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

musti

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2006
hoi,

Ik wil graag (facturen)rapporten verzenden via outlook. Nou is de vraag dat ik via een druk op de knop voor elk geadresseerde de desbetreffende rapport wil versturen. Wat is de beste optie om dit te kunnen bewerkstelligen.

Dat is zo een beetje lastig te bepalen, want hoe wil je de mails versturen, en wat ga je precies versturen?
Wat betreft puntje 1: Wil je één mailing waarbij een aantal mensen dezelfde mail krijgt, of moet het een persoonlijke mail worden?
Wat betreft puntje 2: Is het één standaardrapport, of is het een rapport met individueel opgemaakte gegevens?
En wil je per keer één rapport (gebaseerd op een klant bijvoorbeeld) versturen, of een bulk verzending?

Dat is zo een beetje lastig te bepalen, want hoe wil je de mails versturen, en wat ga je precies versturen?
Wat betreft puntje 1: Wil je één mailing waarbij een aantal mensen dezelfde mail krijgt, of moet het een persoonlijke mail worden?
Wat betreft puntje 2: Is het één standaardrapport, of is het een rapport met individueel opgemaakte gegevens?
En wil je per keer één rapport (gebaseerd op een klant bijvoorbeeld) versturen, of een bulk verzending?

Ik ga facturen versturen.

Het moet een persoonlijke mail worden.

het is een rapport met individueel opgemaakte gegevens.

En wil je per keer één rapport (gebaseerd op een klant bijvoorbeeld) versturen, of een bulk verzending?(Allebei als dat kan)

Als je antwoord op een tekst, hoef je die niet te herhalen; dat maakt de lijst alleen maar langer. Een quoot heeft pas zin als je de tekst niet gelijk terug kunt vinden ;)

De informatie is nog een beetje te weinig; als je een mailknop maakt, moet je namelijk wel weten of er één record moet worden verstuurd, of een hele tabel. Hoe had je dat gedacht?

Als je antwoord op een tekst, hoef je die niet te herhalen; dat maakt de lijst alleen maar langer. Een quoot heeft pas zin als je de tekst niet gelijk terug kunt vinden ;)

De informatie is nog een beetje te weinig; als je een mailknop maakt, moet je namelijk wel weten of er één record moet worden verstuurd, of een hele tabel. Hoe had je dat gedacht?

hele tabel, heel soms één record.

Ik moet eigenlijk alle facturen per maand versturen, maar soms kan het ook zo zijn dat er voor een persoon een factuur moet worden verstuurd.

Hmm.. is dat nu ironisch bedoeld, dat je mijn opmerking dat je de tekst niet hoeft te herhalen in een quoot herhaalt in een quoot? En gaat deze opmerking nu ook in een quoot????

Als je verschillende functies wilt uitoefenen, dan moet je daarvoor verschillende procedures maken, of verschillende knoppen. Dus een knop <Huidig record mailen>, en een knop <Alle records mailen>. Dan nog moet je voor die laatste knop waarschijnlijk ook nog een selectie hebben. Volgende vraag: welke Access versie hebben we het over? (en doe me een lol: geen quootje van maken :) )

Zal kijken of ik iets handigs heb...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan