Rapport via zoekquery

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomassoft

Verenigingslid
Lid geworden
6 jul 2010
Berichten
130
Goeiemorgen,

De situatie: ik heb een formulier met leveranciers die is opgesteld vanuit een zoekqeury wanneer je een bedrijfs naam in typt krijg een formulier met bedrijf informatie en een subformulier met een beoordeling.

Vraag: Hoe kan ik een rapportage maken van het formulier dat ik heb opgezocht via de zoekquery ?
Wat ik hiermee bedoel is wanneer ik een leverancier opzoek dat ik alleen een rapportage krijg van die leverancier samen met de beoordeling, niet van alle leveranciers in de database.

Alvast bedankt !
 
Vraag: Hoe kan ik een rapportage maken van het formulier dat ik heb opgezocht via de zoekquery ?
Heel simpel: niet. Een rapport is heel wat anders dan een formulier, met hele andere mogelijkheden (vooral groeperen). Je zult je rapport dus eerst helemaal moeten opbouwen. Wél kun je dezelfde query gebruiken voor formulier en rapport, als de gegevens tenminste volledig zijn in je formulier.

Wat je éigenlijk bedoelt, is dat je het rapport wilt filteren op basis van de gekozen bedrijfsnaam. En dat kan uiteraard dan ook heel simpel, door een filter mee te geven met de opdracht waarmee je het rapport opent. Dat kan uiteraard simpel met een VBA procedure onder de knop, maar ook met een (ingebouwde) macro kun je een rapport gefilterd openen. Kwestie van even uitproberen dus :).
 
Maar kan ik ook de informatie van zowel het formulier als de sub formulier weergeven op de rapportage ?
En hoe zorg ik ervoor dat wanneer ik in de zoek Query een bepaalde naam invul de rapport filter zich ook aanpast aan het bedrijf.
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al zei: je kunt dezelfde query(ies) gebruiken voor het rapport. Bij een rapport zet je de gegevens van het subformulier in dezelfde query als van het hoofdformulier. Laten we zeggen: hoofdformulier bevat de Factuurgegevens, en het subformulier de Factuurregels. Doorgaans bestaat een factuur uit één record, en de factuurregels uit meerdere. In de gecombineerde query zie je dan de factuurregelvelden eenmalig, en worden de factuurgegevens herhaald. Dat is dan perfect voor je rapport, want in je rapport zul je groeperen op FactuurID (wellicht eerst op KlantID) en in de detailsectie staan dan de factuurregels.

Maar het is dus gewoon handwerk; je kunt gegevens van een formulier niet overnemen op een rapport. Anders dan door de bron te gebruiken. Wél kun je met een simpele opdracht het filter overnemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan