Rapport word steeds op 2 paginas afgedrukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

zodiak

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2008
hallo,

ik ben bezig met een factuur database en heb twee problemen, eenerzijds word het factuur rapport steeds op twee paginas afgedrukt hoewel met 1 pagina al genoeg is aangezien de tweede pagina leeg is. weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

tweede punt is dat ik op het formulier facturen een knop wil plaatsen waarmee ik dan het rapport factuur kan opslaan als *.pdf (ster word vervangen door factuur nummer), hier vind ik ook niet diret iets enkel dan de functie snapshot maar niet iedereen heeft snapshot viewer.

thanks

eenerzijds word het factuur rapport steeds op twee paginas afgedrukt

Wellicht is je pagina iets te breed. Maak hem iets smaller in de ontwerpweergave.

mvg
Charles

tweede punt is dat ik op het formulier facturen een knop wil plaatsen waarmee ik dan het rapport factuur kan opslaan als *.pdf (ster word vervangen door factuur nummer), hier vind ik ook niet diret iets enkel dan de functie snapshot maar niet iedereen heeft snapshot viewer.

Access heeft niet de functie om .pdf aan te maken.
Je zou moeten zoeken op de site van Adobe PDF maker. Er is nl een versie die in alle toepassingen een mogelijheid toevoegd om .pdf te maken.
Het zal wel een profesionele versie zijn, maar misschien is dat wel een oplossing die je kan hanteren.

Succes.
Wim

Hoi,

Voor het afdrukken van een rapport als PDF heb je een PDF-printer nodig (ff google op CutePDF = gratis). Die installeer je en in Access selecteer je in ontwerpweergave van je factuur rapport 'specifieke printer gebruiken'. Daar selecteer je vervolgens de CutePDF printer. Rapport opslaan en klaar.

In de code van je knop er voor zorgen dat het rapport in normalmode geopend wordt (hij opent dan op het scherm). Direct daarna verschijnt er een window 'Opslaan als', waar je aankan geven waar je het rapport opslaat.

Aardig: als je in je 'bij openen' gebeurtenis van je rapport
Code:
me.caption = factuurnummer & ".pdf"
opneemt, dan verschijnt dit direct als bestandsnaam in het 'opslaan als' venster.

Succes,

Zqwiqly

hallo,

ik ben bezig met een factuur database en heb twee problemen, eenerzijds word het factuur rapport steeds op twee paginas afgedrukt hoewel met 1 pagina al genoeg is aangezien de tweede pagina leeg is. weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

thanks

Hoi,

De eerste vraag is al beantwoord, het kan zijn dat je in de ontwerpweergave maar een fractie van een milimeter te ver gaat en je krijgt al twee vellen uitgedraaid, je kunt zien of je te ver gaat in de linkerbovenhoek van het ontwerp, (groen driehoekje)

Rapport opslaan of verzenden(e-mail) in PDF

Maken - Macro -
Actie= Uitvoeren naar -
Objecttype = Keuzevenster Rapport
Objectnaam = Zoek de rapportnaam in het keuzevenster
Uitvoerindeling = PDF indeling
De rest laat je zo staan.

Formulier in ontwerpweergave
Ontwerpen
Knop
Rapportbewerking
Rapport naar bestand versturen of Rapport verzenden (als je het wilt verzenden)
Als je op de knop drukt krijg je de keuze tussen verschillende bestandtype
en de keuze welk rapport

Ik werk met 0ffice 2007 ik weet niet of in eerdere versies dezelfde volgorde is.

Succes
JTMT

JTMT,

Je schept hier valse hoop bij het maken van een macro.
De keuze PDF als Uitvoerindeling komt niet voor (tenminste niet bij mij).

Wim

Laatst bewerkt:
ok thanks

ok ik ga dit ff proberen en houd jullie op de hoogte

Hoi,

Als je je detailsectie verkleint naar het subrapport formaat komt het op 1 pagina.

Succes,

Zqwiqly

beste,

ik ben vrij newbie en krijg die printermarges blijkbaar niet goed, heb mijn database even bijgevoegd zodat iemand die zin heeft eens kan kijken. ook van dat groen hoekje vind ik niets .

kan iemand mij hierbij helpen?

alvast bedankt bij voorbaat

ps: ik werk met office 2003 maar die loopt ook regelmatig vast, iemand raad (had hiervoor 2007 geinstalleerd maar dat ging verschrikkelijk traag en nu blokkeert de 2003 ook heel regelmatig)

Is het een legale versie,
Als je een Dbase stuurt moet je niet de versie sturen die voor de eindgebruiker is, zonder dat je er verder nog iets aan kunt veranderen

JTMT

Is het een legale versie,
Als je een Dbase stuurt moet je niet de versie sturen die voor de eindgebruiker is, zonder dat je er verder nog iets aan kunt veranderen

JTMT

Ja hoor, dit zijn msdn licenties van op het werk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan