rapport zonder lijnen met sendobject

• Onderwerp starter Onderwerp starter tigo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tigo

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2006
hoi allemaal,

ik heb een rapport dat ik per email wil versturen. Het vreemde is dat alle lijnen dan verdwijnen, terwijl als ik het rapport zo afdruk, ik de lijnen wel krijg. commando is:

Code:
DoCmd.SendObject acSendReport, "naam rapport", acFormatRTF, rs.Fields(0), , , "subject text"

Email wordt keurig klaar gezet, maar open ik de bijlage, dan zie ik alleen de opgemaakte tekst, maar zijn de lijnen weg. Weet iemand een oplossing?

Mvg. Tigo

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar is geen echte oplossing voor, omdat een conversie naar Word of RTF nu eenmaal rare dingen doet met een rapport. Je kunt daarom beter een PDF maken en mailen, of een Snapshot. Die zijn visueel wel identiek aan je rapport.

sendobject

Hoi Michel,

dankjewel voor je snelle reactie. Ik was er al bang voor dat het niet kon. Maar een pdf? Dit is nieuw voor mij. Kan dat met hetzelfde commando? Of moet ik eerst een handeling verrichten om het rapport om te zetten naar een pdf en dan de sendobject? Ik hoor het graag.

Mvg. Tigo

Jammer genoeg heb je voor pdf-jes een paar extra modules nodig...
Op deze pagina vind je één manier, maar er zijn mooiere oplossingen. Met meer code, dat wel...

Een snapshot is op zich makkelijker, en gebruik ik zelf dus meestal ook, maar de ontvanger moet inderdaad een viewer downloaden. Bij sommige bedrijven stuit dat op een bepaalde (niet helemaal verklaarbare) weerstand. Bij PDF heb je dat probleem uiteraard niet.

rapport met lijnen

Thanks guys, ik kom er nu wel uit.

Mvg. Tigo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan