rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

micheljeweetwel

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2003
Berichten
65
ik heb een rapport die een inventaris laat zien van computersystemen

deze zijn gesorteerd op aanschafjaar
daaronder zijn ze gesorteerd op leerling pc en administratief pc

alleen nu geeft access bij voorbeeld weergave aan

administratief pc ja nee




leerling pc ja nee

hoe kan ik er nou voor zorgen dat access bij het sorteren van deze 2 groepen nou boven aan zet dat het alleen om administratief gaat en of alleen om leerling pc want hij geeft nu elke keer de waarde ja/nee aan.
 
Query

door in de query het volgende veld toe te voegen:

Groep: IIf([Tabel1]![JA];" Leerling";"administratief")

Waarbij :
Tabel1 = naam van de tabel
JA = Naam van het te controelren veld
Leerling = waarde als veld is waar
Administratie = waarde als veld is onwaar

succes
 
je zegt nu dat ik in de query het volgende moet toevoegen.

ik heb 2 tabellen 1 voor administratief en 1 voor leerling (deze staan dus niet samen in 1 groep weergegeven). moet ik dit dan onder beide tabellen zetten in de slectiequery bij criteria ?
 
Laatst bewerkt:
screenshot

ik heb hier nogmaals een screenshot gemaakt over hoe het in elkaar zit. ik hoop dat je mij kunt helpen
 

Bijlagen

  • nieuwbitmap-afbeelding.jpg
    nieuwbitmap-afbeelding.jpg
    70,2 KB · Weergaven: 53
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan