• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rapportage in een grafiek van een rij tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

winggg

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2007
Berichten
8
Ik ben voor mijn werk bezig met een sheet waarop ik het een en ander moet presenteren. Hiervoor heb ik contact met veel mensen waar aan de hand van een resultaat komt met 1 of 2 antwoorden. Antwoord 2 is niet verplicht en wordt daardoor vaak leeggelaten.

Een visuele voorstelling is wellicht duidelijker;

---------Antwoord 1 ----Antwoord 2
Klant A - Te weinig tijd - Goed
Klant B - Te weinig geld - Slecht
Klant C - Wilt niet meer - Gemiddeld
Klant D - Andere aanbieder - Albert Heijn
Klant E - Te weinig tijd - " " (geen antwoord dus...)
Klant F - Wilt niet meer - Slecht

Ik wil dit simpelweg in een grafiek krijgen waar dit wordt weergeven met frequenties, ik heb echt alles afgegoogled maar ik kom er niet uit. Wie o wie?

ps. het voorbeeld is fictief, antwoord 1 bestaat uit a 30 opties en antwoord 2 15. tevens heb ik dagelijks contact met a 25 nieuwe klanten. het is dus belangrijk dat ik op iederen dag het makkelijk opnieuw kan rapporteren over de hele achterliggende periode.
 
juist.. krijg daar geen reactie... al andere post weggehaald..
 
mag ik vragen wat u hiermee wilt bereiken meneer agent? ik zou een liever een beroep op je kennis willen doen dan je vermogen om op alle fora in de gaten te houden of er dezelfde vragen voorkomen.
 
mag ik vragen wat u hiermee wilt bereiken meneer agent?

Wat ik wil bereiken? Simpel. Het irritante gedrag van mensen als jij aan banden leggen. Voorbeelden genoeg de afgelopen dagen / weken.

Dringt het door?
 
Laatst bewerkt:
Dringt het door?

je doet alsof ik degeen ben die de dat de afgelopen periode allemaal heb gedaan, de waarheid is echter dat ik gewoon de kans groter achtte om antwoord te krijgen als ik ervoor zorgde dat meer mensen de kans kregen om mijn vraag te lezen.
ik ben een totale excel newbie, zit nooit op dit soort fora, heb dus ook niet door dat het in de afgelopen periode zo vaak is voorgekomen. dat het irritant is kan ik me wel enigszins voorstellen maar ik ga ervan uit dat je het ook wel kan begrijpen vanuit mijn oogpunt.
ik hoop dat je iig inziet dat deze discussie hierover totaal nutteloos is: ik zal me er niet meer schuldig aan maken wanneer jij bereid bent me een normaal antwoord te geven..
 
je doet alsof ik degeen ben die de dat de afgelopen periode allemaal heb gedaan

Ik heb niet willen insinueren dat jij je dat was de afgelopen weken. Met 4 posts zal dat nogal moeilijk zijn, ik zie ook wel dat je hier nieuw bent.

... ik zal me er niet meer schuldig aan maken wanneer jij bereid bent me een normaal antwoord te geven..

Dus als er niemand antwoordt, ga je gewoon rustig door met wat je bezig bent? :confused: Versta ik dat goed zo?
 
nee, wat ik voorstel is dat we met dit kinderachtige gedoe ophouden. ik snap je standpunt, zal het niet meer doen, ik verwacht dan wel dat je ophoud met die denigrerende toon en normaal kan antwoorden net zoals je in al die andere topics doet. :thumb:
 
Probeer een draaitabel en een draaigrafiek uit. Die vindt je bij het menu Data.
 
bedankt, het werkt echter (bij mij) niet helemaal. ik krijg alleen de mogelijkheid om het kopje "antwoord 1" en "antwoord 2" te slepen naar de pivottable. als ik er vervolgens in de tabel op klik krijg ik een drop down menu waar ik de antwoorden kan aan/-uitvinken maar ik krijg ze maar niet in de linker kolom van de pivottable. ik werk met excel 2000 hier (helaas), enige ervaring hiermee toevallig? bvd!
 
Zet hier eens een gezipte versie van de basisgegevens. Dan weten we hoe de structuur ineen zit.
 
bij deze! ik heb de antwoorden even verkort maar dit is de basis.
wat ik dus wil is een telling van het aantal antwoord "te weinig geld" bijvoorbeeld. en vervolgens dit in een weergave van een tabel en een grafiek :eek:
 

Bijlagen

  • voorbeeld.zip
    2,3 KB · Weergaven: 22
Verwijder rijen 2 en 3 zodat de kolomtitels direct tegen de ingevulde rijen staan.

Selecteer N1:N6. Doe Data > Draaitabel

Sleep antwoord naar de eerste kolom, zodat de 5 gekozen mogelijkheden onder elkaar vermeld worden. Sleep het dan naar de "cellen" zodat daar allemaal 1 tjes komen te staan.

Maak er dan een draaigrafiek van door in de werkbalk Draaitabel op het icoon van de grafiek te klikken.

Als dat allemaal gelukt is, doe hetzelfde voor antwoord 2.

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan