rapportage lege velden tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

iegje

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Graag zou ik in mijn rapportage vermelden hoeveel meldingen er nog open staan.

Ik heb een query waarin alle niet voltooide meldingen worden geselecteerd.
de records worden in de query op afsluitdatum met criteria "is Null" geselecteerd.

In mijn rapportage wil ik graag het aantal vermelden, ik krijg dit echter niet voor elkaar.
Kan iemand mij op weg helpen?

In je rapport kun je in de rapport voettekst een tekstveld maken met de formule =Aantal(*).

anders berekening je het. Het is namelijk het verschil aantaal velden - aantaal zichtbare velden

?? Bovendien is mijn oplossing een heel stuk simpeler...

Ik wil hem alleen niet in de voettekst van mijn rapportage hebben.
Maar midden in tussen de andere berekeningen.

Ik heb het nu zo opgelost, alleen krijg ik nu een negatief getal.
Hoe krijg ik de - ervoor weg?
Code:
=Som(([datum afhandelen]) Is Null)

Wat is dat voor formule? Ga je datums optellen? Leg even uit wat je wilt, want:
Maar midden in tussen de andere berekeningen.
is niet de meest wetenschappelijke omschrijving die ik heb gelezen ;)

De formule die ik heb gegeven telt het aantal records; waar je hem gebruikt, is up-to-you. Als je een groepering hebt aangebracht (ik hoop dat je dat bedoelt met 'midden tussen de andere berekeningen') dan krijg je een telling op basis van die groepen als je de formule in een Groepsvoettekst zet. In de Rapportvoettekst telt hij alle records, dus een totaaltelling. Je kunt voor elke groepering dus een tussentelling maken, als je dat zou willen.

Wat ik daarmee bedoel is dat ik die regel wil plaatsen in het rapport waar ik wil, en dus niet persé onderaan het rapport.
Het is idd een beetje vage omschrijving, daar heb je gelijk in.

Ik wil de datums niet optellen, maar wil weten bij hoeveel er geen datum is ingevuld.

Wat is dat voor formule? Ga je datums optellen? Leg even uit wat je wilt, want:

is niet de meest wetenschappelijke omschrijving die ik heb gelezen ;)

De formule die ik heb gegeven telt het aantal records; waar je hem gebruikt, is up-to-you. Als je een groepering hebt aangebracht (ik hoop dat je dat bedoelt met 'midden tussen de andere berekeningen') dan krijg je een telling op basis van die groepen als je de formule in een Groepsvoettekst zet. In de Rapportvoettekst telt hij alle records, dus een totaaltelling. Je kunt voor elke groepering dus een tussentelling maken, als je dat zou willen.

Goede oplossing zo haal je maar 1x keer de gegevens op uit de database

Wederom ga ik je methode proberen Octafish.

Ik neem aan dat ik hierin nog aan moet geven uit welke query de gegevens moeten komen?
=Aantal(*)

Hoeft niet; vandaar de algemene formule. Maar ik snap nu de vraag niet helemaal meer, want ik dacht dat je in de query al filterde op lege datums?

De rapportage is op basis van een andere query, vandaar mijn probleem.
Daarnaast heb ik een query die filtert op lege datums.

Laatst bewerkt:
Maar je hebt neem ik aan een vaste query als basis voor je rapport. Die kun je uitbreiden met een extra veld: LeegVeld:IIF([AfsluitDatum] Is Null;1;0). In je rapport neem je dit veld ook op (onzichtbaar als je hem niet wilt zien, en waarom zou je?) en in de betreffende voetteksten zet je de formule =Som([Leegveld]). Dan weet je ofwel de lege velden, ofwel de niet-lege velden als je de IIF omdraait, dus 0 voor Waar, en 1 voor Onwaar.

Uiteindelijk heb ik het opgelost met een subrapport en de formule die jij gegeven hebt.

Kan ik op een of ander manier ook berekenen hoeveel er meer dan 6 maanden openstaan?
Ik neem aan dat er een verwijzing naar een veld in moet komen staan en iets als
Code:
between (date()) and (date(-180))

Laatst bewerkt:
Ongetwijfeld mogelijk; je hebt in ieder geval een query nodig voor die berekening. Welke, kan ik zo uiteraard ook niet zeggen!

Misschien is het idd beter een query te maken die op die data selecteert.
Ik ga weer knutselen.

Gelukt!! :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan