Rapportage op mailbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobertHak

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2011
Berichten
77
Wij werken met een verkoop binnendienst afdeling waar 4 medewerkers werken.
deze communiceren veel per mail, wij gebruiken outlook 2010 met exchange server.

Wij hebben behoefte aan integrale monitoring.

een aantal te meten punten welke wij wenselijk vinden is
-aantal gestuurde mail per afzender per bepaalde tijdseenheid
-aantal mails welke nog niet een bepaalde opvolg status hebben (we willen dat bepaalde mail, denk aan externe mail binnen x uren is opgevolgd, dit kan zijn beantwoorden of accepteren)
- Etc etc

als manager wil je dit voor alle medewerkers kunnen monitoren zonder bij die medewerkers in te hoeven loggen


Weet iemand dat hier software voor is

Alvast bedankt voor de tips
 
Aantal verzonden e-mails kun je uit de Exchange logs halen

Met rules binnen Outlook kun je de status van e-mails volgen
 
Heb je er ook al aan gedacht hoe je de kwaliteit vd mails gaat meten.... ?
Je wilt imho je medewerkers toch veel liever daarop beoordelen dan op het kengetal "het aantal"... dat is zo uit de vorige eeuw en nog daarvoor... en toont weinig betrokkenheid bij wat de medewerkers nu werkelijk inhoudelijk doen en lijkt me ook geen motiverende aanpak voor die medewerkers.
Tja... als toch alleen maar het aantal telt... en niet de kwaliteit... dan....
 
bedankt voor jullie reacties.

Ik weet dat je bepaalde info uit exchange logs kan halen.
Ik zoek echter iets wat meer een rapportage tool is dan een log uit te pluizen.

uiteraard gaat het ook om de kwaliteit van een mail maar dat staat volgens mij los van mijn vraag stuk.
Ik wek mogelijk een verkeerde indruk doordat ik praat over een manager.
Je kan het ook anders zien.
Je wil als Team de gemaakte afspraken na komen en dan moeten die punten meetbaar en inzichtelijk zijn voor de medewerker en voor de manager.

ik hoop dat iemand toch nog een rapportage tool tip heeft
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan