• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rapportage variabele lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

etimm

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2011
Ik wil een rapportage maken waar per naam op wekelijkse basis, verschillende fouten op weergegeven worden. Per fout vervolgens de id's waar deze fout op voorkwam.

Zie tablad "rapport" voor de rapportage die ik wil genereren.
fout rapportage.xls

voorbeeld:
107814excel_rapportage.PNG

Hoe kan ik er voor zorgen dat deze gegevens gegroepeerd (per foutcode) netjes onder elkaar komen met een regel tussenruimte zoals in het tabblad "rapport"?

Laatst bewerkt:
Dit lijkt mij veel meer een taak voor MS Access (of een andere database).

Zeker als ik kijk hoe je op de tabbladen "naam+fabrikant" en "foutcodes" de gegevens normaliseert.

Ik weet 't. Helaas hebben we geen toegang tot acces. :( Ik prefereer queries boven formules/macro's, maar het is niet anders.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een aanzet met formules. Wat dit geeft qua rekensnelheid bij "industriële" hoeveelheden gegevens zou kunnen tegenvallen door de vele matrixformules. Ook zou je best alle gebruikte bereiken omzetten naar dynamische genaamde bereiken, dat zou 1 keer wat tijd vragen maar daarna wel comfortabeler werken.
De layout is ook iets veranderd om gemakkelijker met sleepbare formules te werken.
Kies "naam 1" of "naam 2" etc.. in cel D2 van "rapport" zoals voorzien in het originele bestand.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het is juist de bedoeling dat de fouten onder elkaar komen.
Is het niet mogelijk dat ik het aantal keren dat een fout voorkomt, vervolgens een loop maak om de regels te schrijven. En dat per fout herhalen?

(Ik weet zelf alleen niet hoe ik met vba opmaak bepaal, randen maak en een loop gebruik om gegevens weg te schrijven)

Bijlage in post hierboven is aangepast, het is een (frankenstein)combinatie van de bestaande formules, een worksheet_change macro en voorwaardelijke opmaak geworden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan