• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rapportageprogramma 1 alleen invullen, andere invullen en bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamacmedjw

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2008
Ik vraag mij af, of het mogelijk is om in Excel een programma te maken om een rapportage bij te houden.
De bedoeling is dat de ingevoerde mutatie op chronologische volgorde in een uitprintbare journaal terecht kunnen en na het invoeren niet zonder meer gewijzigd kunnen worden.
Iemand enig idee, hoe dat zou kunnen en tips zouden willen geven zodat ik daar op verder kan borduren.

Bijvoorbeeld

TABBLAD 1(INVUL)
CEL A1 18:33 uur CEL B1 Aanvang dienst, dienst overgenomen van K. de Boer

Nadat CEL A1 en CEL B1 WEER LEEGGEMAAKT ZIJN

CEL A1 19:00 uur CEL B1 Aanvang ronde door de heer A. Broekhuizen

Nadat CEL A1 en CEL B1 WEER LEEGGEMAAKT ZIJN

CEL A1 19:30 uur CEL B1 Einde ronde door de heer A. Broekhuizen, geen bijzonderheden waargenomen

ENZOVOORTS

MOET DAN IN VOLGENDE TABBLAD ALS VOLGT WEERGEGEVEN WORDEN

TABBLAD 2 (RAPPORT)
CEL A1 18:33 uur CEL B1 Aanvang dienst, dienst overgenomen van K. de Boer
CEL A2 19:00 uur CEL B2 Aanvang ronde door de heer A. Broekhuizen
CEL A3 19:30 uur CEL B3 Einde ronde door de heer A. Broekhuizen, geen bijzonderheden waargenomen

Hey Jean-Paul,

Bedankt voor de snelle reactie
Hier lijk ik inderdaad wel wat aan te hebben, zou u mij kunnen vertellen hoe ik zo'n bestand kan opbouwen?
En zou het dan ook mogelijk kunnen zijn om de "rapportage" te beveiligen tegen verdere bewerking?

Ik kan helaas gezien mijn vakgebied geen gegevens openbaar maken of bestanden van internet gebruiken en zal dus alles zelf moeten opbouwen vanaf het begin vandaar mijn vraag?

Ja dat is meestal een probleem als je prive en bedrijfs gegevens moet verwerken, dan zal je van alle bestanden die je tegen komt het goede uithalen en zo tot een werkend bestand komen.
Wanneer er iets niet werk naar je zin,dan maak je een voorbeeld bestand met fictieve gegevens met duidelijke uitleg en post het op dit forum, uit de aangeboden oplossingen haal je het beste wat volgens jou past om het in je bestand te verwerken.

Jean-Paul zal je mij kunnen uitleggen hoe je dit bestand gemaakt hebt, zodat ik een richting heb hoe ik dit verder kan opbouwen

\vriendelijke groet,

Jeroen

Dit is een zelf gemaakt formulier, dit vind je in in de VBA editor (Alt + F11), in het tab formulieren vind je de editor om te kunnen bewerken , door te dubbel klikken op invulformulier geraak je achter de code die verbonden zijn aan het formulier en de knopen, wil je jou kennis verrijken google eens op "zelf formulieren maken in excel" , je zal vele links vinden om aan zelfstudie te kunnen beginnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan