Rapporten: Gelijke hoogte van naast elkaar geplaatste tekstvakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrDummy

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2015
Berichten
35
Hoi,

Ik heb in een rapport twee tekst vakken die naast elkaar staan. Beiden zijn omrand en "Vergroten"/"Verkleinen" staan beiden op Ja. Dus de hoogte verspringt met de lengte van de inhoud. Is er een mogelijkheid dat de tekstvakken zich aan elkaar aanpassen zodat de kleinste zich aan de grootste aanpast. Op deze manier zouden de omrandingen mooi aan elkaar aansluiten.:D

Ik heb een bijlage bijgevoegd om het een en ander duidelijk te maken.
 

Bijlagen

  • Zoals het is.pdf
    96,5 KB · Weergaven: 57
Tja, zolang je beide tekstvakken op <Te Vergroten> = Ja hebt staan, blijf je natuurlijk een probleem houden want dan word de grootte automatisch aangepast. Je kunt misschien iets met de gebeurtenis <Bij opmaken> van de Detailsectie. Proberen dus om de grootte van tekstvak 1 aan te passen aan de grootte van tekstvak 2.
 
Ja de Te vergroten, Te verkleinen staat op Ja omdat de tekst (komt uit tabel) niet altijd even lang is en soms bevat het geen tekst. Op deze manier scheelt dat een hoop wit op het papier.

komt bij dat de tekt in Tekstvak 1 langer kan zijn dan in Tekstvak 2 en andersom.

Ik ga eens even aan de gang. Misschien een andere layout kiezen.
 
Volgens je pdf-je was tekst2 altijd langer dan tekst1. Dat is nog wel op te lossen; als elk van de 2 groter kan zijn dan de ander, heb je vrees ik een probleem.
 
Dank je voor je antwoord. denk dan toch dat ik met de lay out aan de gang ga :). Ik zet deze op gesloten.
 
Als je geen lijn rond de tekstvakken hebt, heb je uiteraard ook geen probleem :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan