rapporten opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zurrik

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2006
Is er een mogelijkheid om ingevulde rapporten op te slaan? Zo ja, hoe kan ik dat het beste doen. Ik wil ze ook terug kunnen kijken vanuit een lijst met rapportnamen.

Het principe van rapporten in access is dat ze dynamisch de gegevens uit de database haalt. Dat kan dus op tijdstip 1 anders zijn als op tijdstip 2. Dat is (in de meeste gevallen) ook de gewenste functionaliteit.

Ik denk dat wat je wil alleen mogelijk is als je de rapportages exporteerd als snapshot of word document. Of je datastructuur moet de mogelijkheid bieden om selecties te baseren op een bepaald tijdstip, dan is er wellicht iets te verzinnen door die tijdstippen in een tabel te zetten en dat als parameter naar het rapport mee te sturen.

Grtz,

Hallo Zurrik,

druk je rapporten af naar een PDF bestand.
Dat kun je doen door bijvoorbeeld CutePDF te installeren.
Het rapport druk je daarna af naar de printer CutePDF.
Sla je rapporten op in een en dezelfde folder en gebruik een naamconventie.

Rapporten kun je daarna weer openen via Adobe Acrobat Reader.

Tardis.

Ik wil eigenlijk de gegevens opslaan op een of andere manier.

ik heb nu dit verzonnen:
Code:
INSERT INTO OpslagPakbonnen (Pakbonnummer, Ordernummer, Aantalbesteld, Aantalgeleverd, Datum) VALUES ([forms]![pakbonoverzicht]![Pakbonnummer],[forms]![pakbonoverzicht]![Order-ID],[forms]![pakbonoverzicht]![Produkt-ID][forms]![pakbonoverzicht]![Aantal],[forms]![pakbonoverzicht]![Aantalgereed],[forms]![pakbonoverzicht]![Pakbondatum]);

Het probleem is dat dit een doorlopend formulier is. Omdat er meerdere produkten op voor kunnen komen, hoe kan ik deze dan opslaan?

Pdf

Zurrik,

Ik heb een fraaie oplossing om een rapport of snapshot automatisch op te slaan als PDF.
Er zitten bij deze oplossing echter twee DDL's, waarvan er 1 te groot is om als bijlage toe te voegen.

Interesse?

Groeten,

Joop

Laatst bewerkt:
Denk van wel.

Dan kan ik er eens naar kijken. Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Ja, wat voor bestand is het en hoe groot?

Laatst bewerkt:
Hallo Zurrik of Joop,

Ik heb zit ongeveer met dezelfde vraag/probleem. Ik ben ook geïnteresseerd in dat "programma'tje" om een rapport weg te schrijven naar een PDF bestand.
Kunnen jullie me daarbij helpen?

Alvast bedankt

Kristof

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan