Rapporten versturen naar verschillende e-mail adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kimmie1985

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 sep 2012
Hi ,

We hebben een acces database versie 2007 met daarop een zelf gemaakt programma voor onze krantenwinkel .
Er zitten een hele hoop klanten in waarvan een deel wekelijks in de winkel komt betalen en een deel betaald 1x per maand .
De mensen die 1x per maand betalen krijgen een factuur in hun brievenbus .
We hebben een knop “maandrekeningen” . Door hierop te klikken worden alle maandrekeningen afgedrukt .
Nu zouden we graag hebben dat de mensen die een e-mail adres hebben , enkel hun factuur gemaild krijgen .
De mensen zonder e-mail adres zouden nog wel steeds afgedrukt moeten worden zodat we die nog in de bus kunnen gaan steken .

Eerst dacht ik dat dit met een Macro (EmailDatabaseObject) zou gaan maar dan krijgen alle klanten alle maandrekeningen en dat is ook niet de bedoeling

Weet iemand raad ?

Ik heb de database gecomprimeerd maar krijg em niet ge-upload omdat ie nog te zwaar is (2.92MB) ...

Groetjes

Code:
Private Sub verzenden_Click()
With CurrentDb.OpenRecordset("KiesActienemer")
    .MoveFirst
    Do While Not .EOF
        'defineren ontvanger en actienemer met veld uit recordset
        Ontvanger = !Email
        Actienemer = !Actienemer

'report openen voor eerste naam
        DoCmd.OpenReport "verzendRapport", acViewPreview, , "actienemer = '" & Actienemer & "'"
        'report verzenden naar eerste ontvanger
        DoCmd.SendObject acSendReport, , acFormatSNP, Ontvanger, , , "actielijst" _
            & " voor " & !Volledigenaam, "Graag de lijst bijwerken en dan retour. Jikke", True
        'voorgaande herhalen
        DoCmd.Close acReport, "verzendRapport", acSaveNo
        .MoveNext
    'herhalen tot einde van de recordset
    Loop
End With
End Sub

ik heb deze code aan een knop hangen en deze stuurt automatisch een mail met het rapport 'actielijst' naar de mensen die uit de query verzendRapport. Ik heb dus eerst een tabel gemaakt met namen en emailadressen. Vervolgens een query op deze tabel met mensen die acties hebben, zou bij jou je factuurmensen zijn (zodat er geen lege rapporten worden verzonden). Je zou een tweede query kunnen maken met de mensen zonder email en dan een print functie ipv sendobject als je die achter elkaar draait heb je het zenden en printen in een.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan