• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rapportering met VlookUp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Ik zou een rapportering willen maken waarbij ik in een tabblad een download maak van mijn
boekhoudrekeningen en in een ander tabblad wil ik op basis van een nummer bepaalde
codes in het tabblad download laten opzoeken en dan het bedrag dat in de kolom totaal
staat laten weergeven in het tabblad station naast de codes. Zie bijlage excell.
Met welke formule(s) kan ik dit doen.
In mijn echte file kan het stationnummer veranderen, dus het moet een formule zijn die op
basis van het nummer die in die cel komt gaat zoeken.
Alsook kan het zijn dat er in het tabblad download nog een andere rekening staat met daarnaast
de code V01 dus dan zouden er twee bedragen moeten opgeteld kunnen worden en verschijnen
in het tabblad Station.
KENT IEMAND DE OPLOSSING? SOMEBODY?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
somproduct lijkt mee een goede optie, in de bijlage enige uitleg die ik lang geleden op dit geweldige forum heb gekregen :D

Bijlagen

Dank je voor de formule, ga het in het weekend eens proberen, maar ik zou er iemand de formule in mijn excell kunnen invullen?
Bedankt voor de hint "JHeesterbeek" , maar het werkt niet. De formule produkt maakt een vermenigvuldiging.
Ik heb een optelling nodig van de bedragen die in de kolom totaal staan van het tabbald "Download" en dit bedrag
moet in de cellen komen van het tabbald "rapport" en hiervoor moet het stationnummer en de code bijvoorbeeld V01 voorkomen in het tabblad download, zo ja moet het systeem alle totalen die aan die voorwaarden voldoen optellen.
Ik kan al met SOM.ALS alle bedragen optellen die betrekking hebben op bijvoorbeeld stationnummer 112, maar dan heb
ik in de cel naast code V01 in het tabblad "Rapport" het totaal van alle codes en ik wel enkel het totaal in de cel naast V01 van de bedragen waarnaast code V01 staat. Dus ik zou in die formule of met een andere de bijkomende voorwaarde dat
er ook aan code V01 moet voldaan worden kunnen bijzetten.

HET KLOPT DE FORMULE VAN JHEESTERBEEK IS CORRECT!! IK BEGREEP ZE NIET GOED,MAAR ZE WERKT WEL
DEGELIJK.!! U HEBT ER MIJ VEEL PLEZIER MEE GEDAAN, NOGMAALS BEDANKT

Laatst bewerkt:
Beste Marky,

De formule en uitleg van JHeesterbeek zijn prima. In de bijlage heb ik de formule voor je ingevuld, en zoals je ziet klopt de uitkomst. Ik zou willen zeggen, lees de uitleg van John nog eens goed, en kijk dan naar de opbouw van de formule.
Succes,

Richard

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan