• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rapportje afdrukken van lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

miro82

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 apr 2005
ik heb 2 vraagjes aangaande MS Excel:
waar ik momenteel werk gebruiken ze dus voor alles Excel en geen Access, vandaar deze probleempjes

1) is het mogelijk om excel automatisch een waarschuwing te laten geven als een bepaalde datum nadert?? zij het via email of via een ander soort bericht??

2) kunt ge in excel als ge in een databank/lijst à la ordernummer/laadreferentie/laadplaats/laaddatum/product/aantal/losreferentie/losplaats/losdatum/... hebt excel een soort rapportje laten genereren adhv het ordernummer zodat ge een overzichtje krijgt van één bepaald order??
welke formule(s) moet ge daarvoor gebruiken? kan dit via een macro? of...?

dank bij voorbaat!!!!!

Hallo Miro,

Ik heb dit nog al gehoord: Absoluut Excel willen gebruiken... gewoon omdat ze 'denken' dat ze het kunnen.... Maar... ze kunnen er NIET hun problemen in oplossen. Echt jammer om een geschikte toepassing te negeren, en maar verder doen, met iets (waarmee het wel gaat) dat minder goed is voor het probleem.

Wat het alarm in Excel betreft, heb ik hier een mooie invoegtoepassing. Deze maakt gebruik van het kalenderbesturingselement, dat met Access wordt meegeleverd. Maar het wordt dus wel in Excel gebruikt.

http://www.newbytes.be
Excel => Addins
9- Alarm

Tweede vraag:
Zet een autofilter op je werkblad, en filter op Ordernummer. En print de gefilterde lijst af.

Luc

Laatst bewerkt:
Inderdaad. In acces is dat peanuts, maar exel gebruik ik eigenlijk niet. daar kan ik je dus spijtig niet mee helpen.

ok
ik heb al voorgesteld om access te gebruiken, maar daar kan de rest niet mee werken

Geplaatst door Luc Heyndrickx
Tweede vraag:
Zet een autofilter op je werkblad, en filter op Ordernummer. En print de gefilterde lijst af.

Luc [/B]

die filter heb ik al geimplementeerd, maar het is niet echt overzichtelijk dan.
en het is om met chauffeurs mee te geven en die durven zo al eens een foutje maken
het zou eigenlijk al heel wat zijn om het verticaal uit te lijnen ipv horizontaal zoals nu het geval is in de lijst

laadplaats: xxxxx
laaddatum: xxxx

product: xxxxx
hoeveelheid: xxxx

leverplaats: xxxxxx
leverdatum: xxxx

....

Probeer 's of je het gevraagde kan bereiken met een draaitabel.

Dat kennen ze vermoedelijk ook niet :p

Om eerlijk te zijn... eigenlijk kan je niet kijken naar wat de heren wel of niet kennen.
Ik zou het volledig in Excel kunnen maken... met de opmaak die ze verlangen. Maar als ik niet de keuze heb tussen Excel, of Access, gaat daar veel meer tijd in kruipen... en het eindresultaat zullen ze ook niet snappen. Ongeacht welk programma het is.

Luc

Vermoedelijk zou ik even gaan zoeken via een draaitabel... maar het is niet zeker dat de oplossing daar ligt.
Het wordt zoeken... maar als je m'n website zou zien, weet je dat er veel mogelijk is.

http://www.newbytes.be

Ik heb het echter op het ogenblik véél te druk om iets te maken via een omweg, wat makkelijker kan via een ander programma.

Met andere woorden: er is géén pasklare oplossing. Maar mits een beetje knutselwerk zou het wel kunnen lukken.

Luc

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan