Rapportje maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twanno5483

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2009
Hoi allemaal,

Ik ben een beginnertje wat betreft Microsoft Access.
Nu zou ik eigenlijk een programmaatje willen maken, waar ik mijn voorraad aan materiaal in mijn werkbus bij wil houden.

Ik ben al zover dat ik al een formulier heb waar ik een artikel ID heb (autonummering en primaire sleutel), Merk, type, basisvoorraad en mijn voorraad.

Nu is het eigenlijk mijn bedoeling dat ik een rapport of dergelijke maak, waar in staat wat ik moet bijvullen. Dus zodra mijn voorraad waarde beneden mijn basisvoorraadwaarde komt, dat het artikel op een lijst verschijnt. En een knop die deze fuctie activeerd.

Zover ben ik al:

Bijlagen

Je zult een paar handelingen moeten doen om dit te bereiken.
Ten eerste: je hebt een query nodig, die vaststelt welke artikelen besteld moeten worden. Dit is uiteraard afhankelijk van de minimum voorraad, en het aantal werkelijk in voorraad. Zo'n query ziet er als volgt uit:

Code:
SELECT T_Artikelen.Art_ID, T_Artikelen.Art_Merk, T_Artikelen.Art_Type, T_Artikelen.Art_Basisvrd, T_Artikelen.Art_Vrd
FROM T_Artikelen
WHERE (((T_Artikelen.Art_Basisvrd)<[Art_Vrd]))
GROUP BY T_Artikelen.Art_ID, T_Artikelen.Art_Merk, T_Artikelen.Art_Type, T_Artikelen.Art_Basisvrd, T_Artikelen.Art_Vrd

Als je deze code in een nieuwe query plakt waarin je geen tabel selecteert, zie je wel wat hij precies doet.

Vervolgens kun je, bijvoorbeeld met de Rapport wizard, een rapport maken op basis van de nieuwe query.

Als laatste maak je op een formulier een knop die het rapport opent.
Dat is het wel zo'n beetje!

Succes, en we zien het wel als je meer vragen hebt!

Michel

Hey Michel

Dit is nu helemaal de bedoeling.
WHERE (((T_Artikelen.Art_Basisvrd)<[Art_Vrd])) was het nog niet helemaal, maar ik heb het veranderd naar WHERE (((T_Artikelen.Art_Vrd)<[Art_Basisvrd])) en hij werkt perfect.
Hartelijk dank
Twan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan