Rapportlengte verkleint niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

VRstefan

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2014
Hallo leden.

Ik moet een rapport aanmaken dat zéér lang zal worden. Gezien de gegevens uit verschillende tabellen komt EN ik ooit ondervonden heb dat een rapportlengte beperkt is gebruik ik subrapporten die ik dan een hoogte geef van 6-7 mm. Ik zet de eigenschap 'Te vergroten' op ja, ook op de desbetreffende velden op het subrapport geef ik diezelfde eigenschap.

En toch verschijnt op het hoofdrapport een lege ruimte tussen de twee subrapporten. Kan ik dit aaneen laten sluiten?

Een aanvulling: Dit is enkel als ik het op scherm zet in 'Weergave' modus. Bij de afdruk komt alles mooi onder elkaar. Ik kan het afdrukvoorbeeld op het scherm zetten maar dan zijn de fotos niet zuiver.

Groeten, Stefan

Rapport.jpg

Laatst bewerkt:
En waar zitten we nu naar te kijken?

En die twee horizontale scrollbars zijn je subrapporten?

Ja.
Het lijkt erop dat bij de 'Weergave' modus die twee zaken (Te verkleinen en Te vergroten) niet werkt?

Het gaat bij rapporten natuurlijk ook om de Preview modus, die je gebruikt bij afdrukken. Daar zou het wél moeten werken.

Inderdaad. Lege ruimte is enkel bij weergave.

Zal dit tegen mijn opdrachtgevers zeggen. Ga wel in een later stadium proberen om dat rapport via een knop in PDF te zetten.

Een of andere mafketel bij Microsof zal een vette bonus hebben gekregen voor het introduceren van de (in mijn ogen) volslagen overbodige toevoeging van de Weergave view. Wellicht bedoeld voor websites, ik weet het niet. Maar een rapport is en blijft een afdruk middel :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan