rapportontwerp: tabel in de detail sectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick34

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2010
Hallo,

Ik maak een rapport op basis van leeg rapportontwerp. Ik sleep naar de detailsectie een aantal velden uit een tabel. Ik selecteer alle velden en bijschiften en kies in het menu "Schikken" de tabelvorm. Ik krijg dan inderdaad een tabel, met de velden in de detailsectie, maar de bijschriften staan dan in de paginasectie. Ik probeer van alles om de tabel in de detailsectie te krijgen, maar het lukt me niet.

Ik moet bij nader inzien het probleem verduidelijken.
Ik wil een rapport maken (factuur) op basis van één tabel, waarin alle gegevens staan.
Ik heb een koptekstsectie gemaakt, waarin de algemene gegevens staan (NAW, ordernummer, datum e.d.). De
In de detailsectie komen de detailgegevens (productcode, omschrijving, aantal, prijs, bedrag)te staan van de desbetreffende order. Ik wil die gegevens in tabelvorm.
Nu krijg ik de velden wèl in de detailsectie, maar de bijschriften verschijnen in de paginakoptekst, maar ze moeten verschijnen in de koptekstsectie.

Het typische is dat het me eerder wel is gelukt in een eerder rapportontwerp, maar wat ik ook doe, het lukt me niet dat nog een keer te doen!!

Knippen en plakken...

geprobeerd, maar lukt niet.
In het rapport waar het wel gelukt is, verschijnt een tabel, waarvan de veldnamen verschijnen in de koptekst sectie vlak boven de detailsectie en de velden zelf in de detailsectie. Deze tabel is als één geheel te verplaatsen. Ik heb geen idee hoe ik het toen heb gedaan (van alles geprobeerd, en toen ineens gelukt).

Met welke versie werk je? Het klikt als 2007+, wat zou betekenen dat de objecten gegroepeerd zijn. Je moet ze dan geloof ik eerst uit de groep halen. Zeker weten doe ik het niet, omdat ik sinds een hele lange tijd met een grote boog om 2007 heen loop, maar dat probleem herken ik nog wel ;)

Ja, ik werk met 2007. Ik denk dat het dan teveel van je gevraagd is om daar in te duiken.
In ieder geval zeer bedankt voor je hulp en meedenken.
Ik blijf proberen de oplossing te vinden. Het rapport waarin het op mysterieuze wijze wèl is gelukt, heb ik wellicht gemaakt met behulp van een subrapport.
Misschien heeft iemand anders een tip?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan