rar bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker231

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2008
hallo
ik heb een film gedownload alleen dat zijn allemaal rar bestanden en par2
hoe zet ik dit op 1 dvd? en welke programma

klik met je rechtermuisknop op het allereerste rar bestand, en dan extract hier (hier uitpakken) je moet dan waarschijnlijk een avi film krijgen of vob bestanden

Als je op de 1ste dubbelklikt zal alles geopend worden in winrar, misschien moet je een password geven maar soms ook niet.
Dan klik je op uitpakken in, en als het goed is heb jij in jouw aangegeven folder je film.

probleem is dat nero niet op mijn latop werkt ik weet ik waarom maar ik zit ook met een ander probleem dat die film 7 gig is en hoe krijg ik dat op 1 dvd

Gebruik dan de Windows buildin brander?
Dual layer schijfje gebruiken. Comprimeren tot 4+ giga is in dit geval m.i. geen optie (teveel kwaliteitsverlies)

Laatst bewerkt:
Met Winrar kun je bestanden comprimeren. De bestanden worden dan ingepakt tot een kleiner bestand. Dit gebeurt vaak voor het uploaden en downloaden, maar ook voor enige bescherming van de bestanden (tegen beschadiging). Een ander voorbeeld is wanneer je een e-mail wilt versturen waarbij je veel losse bestanden in een map hebt staan, zullen deze toch allemaal los verstuurd worden (wat lastig kan zijn voor de ontvanger). Pak je de map in met winrar, verkrijg je één bestand die je dan kunt versturen.

Par2 bestanden zijn reparatiebestanden. Als de (winrar)bestanden beschadigt raken tijdens het downloaden, kun je deze met het programma Quickpar repareren (daar zijn dus de par2 bestanden voor).

Heb je nu de (winrar)bestanden gecontroleerd op fouten met Quickpar en eventueel gerepareert, dan kun je de winrarbestanden uitpakken.
De desbetreffende bestanden branden, en klaar is kees!

In jou geval heb je een DVD9 gedownload, deze is groter dan 4,5 GB en past dus niet op een DVD5. Oplossing:
- Brand het op een duallayer DVD (veel mensen doen dit niet vanwege de prijs)
- Comprimeer het bestand met bijvoorbeeld DVDshrink tot een DVD5 (geeft wel veel kwaliteitsverlies)
- Strip bijvoorbeeld de warnings, special features, audiolines (bijv. DTS), menu etc tot je misschien minder dan 4,5 GB overhoudt en deze dus past op een DVD5
- Of re-encode je bestanden met CCE (maar dan kost het wel ff tijd, maar behoud je wel enigzins de kwaliteit)

Succes!

Greetzz J.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan