rar en tar bestanden ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik heb een map met 12 tar-bestanden.Dit is eigenlijk een film.Wanneer ik deze uitpak met winrar krijg ik terug een map met 12 rar-bestanden.
Wanneer ik dan één van deze rar-bestanden weer uitpak krijg ik een BIN en een CUE-bestand.
Hoe kan ik nu een volledige bestand maken, zodat ik een film krijg ?

Ah goed bezig:D

Die cue en bin file horen bij elkaar, das een image die je mbv de cue in te lezen kunt branden of kunt inlezen in een virtuele speler.

Je bent er bijna. Open het cue-bestand even in Kladblok en kijk of het goed verwijst naar de naam van het bin-bestand (moet in dezelfde map staan. Brand vervolgens met bv Nero het cue-bestand. Bestand/Image branden en vervolgens heb je een bruibare CD.

Geplaatst door Wim1960
Je bent er bijna. Open het cue-bestand even in Kladblok en kijk of het goed verwijst naar de naam van het bin-bestand (moet in dezelfde map staan. Brand vervolgens met bv Nero het cue-bestand. Bestand/Image branden en vervolgens heb je een bruibare CD.

En hoe moet ik het dan aanpakken als ik die film niet op cd wil branden, maar gewoon vanaf mn hdd wil afspelen..?

Geplaatst door Mario81

En hoe moet ik het dan aanpakken als ik die film niet op cd wil branden, maar gewoon vanaf mn hdd wil afspelen..?

uitpakken kan evt met een programma als iso buster , je kunt ook met een virutal cdrom speler het cue en bin file opstarten en ze de film op je pc kijken.

Okl bedankt voor de info. Ik kwam er trouwens ook nog achter dat als je dat tar bestand uitpakt met winrar je weer een stuk of 12 bestanden krijgt. Pak je die 12 rar bestanden opnieuw uit, verschijnt vanzelf de film.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan