RAR en ZIP Bestanden downloaden

• Onderwerp starter Onderwerp starter lego
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lego

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2004
Als ik de link naar een zip or rar bestandje met de linker muisknop inklik, word het bestandje gelijk gedownload naar de temp-map waarna het ge-opend word. Hoe zorg ik ervoor dat ik weer een venster krijg waar ik kan kiezen waar ik het wil opslaan? Ik gebruik IE 6 - WinXP. Vroeger geen last van gehad

Als je op het bestand gaat staan op de internetsite dan klik je hier niet met links op maar met rechter muis knop, nu kiest men voor opslaan als en dan krijg je dan menu weer voor de locatie.

Jawel maar op sommige sites is die rechtermuisknop geblokkeerd. En op Sourceforge word je download ook autmatisch gestart en ge-opend in temp.

Geplaatst door jjw
Als je op het bestand gaat staan op de internetsite dan klik je hier niet met links op maar met rechter muis knop, nu kiest men voor opslaan als en dan krijg je dan menu weer voor de locatie.
Dat klopt wel, maar dan kun je nog niet aangeven dat je in het vervolg weer dat waarschuwingsvenster wilt zien.
In dat venster kun je wél aangeven dat je het voortaan niet meer wilt zien, maar ik zou ook wel eens willen weten hoe je het weer terug krijgt als je dat eenmaal veranderd hebt.
Heb me suf gezocht, maar ik kan dit nergens vinden.

Guus.

Nou het was even zoeken maar daar gaan we.
Je weet om welke bestands typen dit gaat??
Dan doe je als volgt, je gaat naar start, configuratiescherm, mapoptie, bestandstypen.
Daarna zoek je het bestandstypen op waarbij die fout gaat, meestal zal dit zijn de bekende zoals ZIP of EXE of RAR of wat dan ook.
Als je die eenmaal gevonden hebt in dit lijstje klik je hem eenmaal aan en kiest daarna voor geavanceerd en zorgt ervoor dat er een vinkje komt te staan bij openen na downloaden bevestigen.
Dit zou de truc moeten zijn.
Nogmaals, als er meerdere bestandstypen niet meewerken zul je voor deze dezelfde proceduren uit moeten voeren.

Geplaatst door jjw
en kiest daarna voor geavanceerd
In Win 98 wordt dat "Bewerken".:)
En je zou verwachten dat daar stond "Openen vóór downloaden bevestigen", maar het werkt.
Bedankt.:thumb:

Guus.

Guus draait nog met Win98 begrijp ik dus, niks op tegen hoor gewoon uit nieuwschierigheid.
Inderdaad bij die versie heet dat anders.

Geplaatst door jjw
Guus draait nog met Win98 begrijp ik dus.
Jep, en met een 366 MHz processortje op een Asus ZM-6 moederbord, 256 MB RAM en een Maxtor 6 Gig schijf.:)
Voor de applicaties die ik het meest gebruik (Office, PSP 7, Dreamweaver) en om te surfen nog steeds genoeg.
En de snelste game die erop staat is Scrabble - dat kan-ie ook nog wel aan.:D
Is nu 5 jaar oud, maar loopt nog steeds als een trein.
Ben van plan dit te blijven gebruiken tot het echt instort, maar daar ziet het nog lang niet naar uit.:)
Als oudgediende die in 1981 een Spectrum ZX81 (zie bijlage) met rubber toetsen en 2 KB (!) geheugen kocht, sta ik af en toe nog steeds versteld van wat zelfs mijn simpele machientje presteert.:D

Guus.

Laatst bewerkt:
Even offtopic maar....
Hemel, een echte Spectrum liefhebber, dat is leuk, daar deed ik vroeger alles mee, van huiswerk tot de nieuwste spelletjes programeren, leuk leuk, doe mij een lol en doe hem nooit weg, die dingen worden ooit nog eens erg veel geld waard, ik heb bij een goede kennis nog een 2 tassen vol met spullen staan van oude modellen tot aan het laatste model, ik kom even niet op de naam. Boeken tapes joysticks noem het maar op.
Zo speelde ik vroeger ook veel met een vectrex, mischien dat je dat kent?? eindelijk na lang zoeken heb ik er nu een thuis staan.
Maar goed.
We horen niets vd topic starter Lego?? is het probleem opgelost?

Geplaatst door jjw
Even offtopic maar....
Hemel, een echte Spectrum liefhebber, dat is leuk, daar deed ik vroeger alles mee, van huiswerk tot de nieuwste spelletjes programeren, leuk leuk, doe mij een lol en doe hem nooit weg
Helaas, hij is allang weg, net als de Atari 600 XL die daarna kwam en de Commodore 64 die daarna kwam. Maar leuk was het inderdaad, van die BASIC-programmaatjes schrijven, die je dan op een vreemdsoortig cassetterecordertje kon opslaan.:)
Waarmee het laden van een programmaatje van 10 kB een kwartier duurde.:D

Guus.

Bedankt iedereen!
Het probleem is opgelost
Ik heb er echt al heel lang naar uitgekeken
Bedanktt allemaal!:D

Nu alleen nog even de topic op status opgelost zetten, dan hebben meerdere mensen wat aan dit topic mochten ze hetzelfde probleem ervaren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan