RAR met virus wil zich installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArnoJanssen

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
Hi guys,

even een vraagje. Op de pc van m'n vriendin is er 'iets' fout gegaan.
Er staat nu een RAR-bestand op wat zichzelf na het opstarten van de pc wil installeren. Alleen zit er in dat bestand een virus weet ik. Maar hoe krijg ik dit bestand weg ? Weet niet waar het staat en ik kan wel op 'Cancel' drukken maar de volgende keer opstarten staat het er weer :eek:
Wie weet raad ?

Thanx, Arno

Cancel drukken en daarna direct je virusscan laten draaien en zoeken ?? die het laten verwijderen.

Had ik al geprobeerd, werkt helaas niet...
Virus komt alleen te voorschijn als die RAR uitgepakt is, beetje raar omdat je virusscanner toch ook in dat soort archieven kijkt ?
Iemand verder nog tips ?

Thanx, Arno

weet je de naam van dat rar file ??? anders via zoeken even opzoek gaan naar alle rar files op het systeem met de zoek opdracht *.rar

daarna handmatig dat rar file verwijderen.

Bedankt voor de tips, maar ook dit helpt niet..
Er stond maar 1 RAR bestand op de hele pc, deze heb ik eraf gegooid, nog een keertje virusscanner en weer opnieuw opstarten, maar het staat er nog steeds.. :(

Dan zal het wel een verborgen bestand zijn, ga in deze computer naar: Extra -> Mapopties -> tabblad Weergave een vinkje zetten voor Verborgen bestanden en mappen weergeven.

Daarna nog een keer zoeken naar *.*rar

Laatst bewerkt:
een optie die misschien ook nog te overwegen is:

- opstarten in veilige modus,
- idd. alle verborgen bestanden en mappen weer laten geven en zoeken naar "verdachte" bestanden en die eraf mikken,
- een complete systeemscan laten uitvoeren door je virusscanner IN de veilige modus,

Laatst bewerkt:
Heb ik gedaan, en zag iets raars.
zag bij de virusscanner een bestand genaamd Dust.exe voorbijkomen, en daar had ik eerder problemen mee gehad. Toen ik het opzocht ( In Windows map ) bleek het een RAR bestand te zijn, dus dit heb ik verwijderd.
Pc normaal opgestart en toen was die melding van t RAR archief wat zich wil installeren weg, komt nu alleen n foutmelding dat hij t bestand dust.exe niet meer kan vinden, dus dát was het verdachte RAR bestand ! Raar alleen dat ik gezocht heb op RAR's en hem toen niet vond, virusscanner herkende m ook niet..
Dus het bestand wat hij wil uitpakken is weg nu, krijg nu alleen nog en foutmelding, misschien dat ik die kan oplossen door eens te kijken in msconfig ?

Thanx, Arno

Dust.exe

Gekopieerd uit een ander forum:

druk ctrl alt delete en klik in windows takenbeheer of zo op het tabblad Processen
kijk of je daar dust.exe ziet staan
als je het ziet staan klik je rechts op dust.exe en dan op proces beindigen
bij de waarschuwing klik je op ja
als je dust.exe niet ziet staan moet je je daar niks van aantrekken

daarna klik je op start
klik op zoeken
klik op bestanden of mappen zoeken
typ dust
klik op zoeken
er komt dan misschien een bestand dust.exe op als dat zo is verwijder je dat
als het er niet opkomt moet je je daar niks van aantrekken

daarna klik je opnieuw op start en dan op uitvoeren
daar typ je regedit en drukt op enter
het kan zijn dat er dan terug een waarschuwing komt klik op doorgaan of zo
klik in regedit op bewerken en dan op zoeken
daar typ je dust en klikt dan telkens op volgende zoeken tot je een key tegenkomt die er ongeveer zo uit ziet:
explorer.exe dust.exe
je dubbelklikt daarop
je delete dust.exe
explorer.exe laat je staan
je klikt dan bestand afsluiten en herstart je computer

Bedankt allemaal, en JoZo helemaal !
heb de virusinfo gelezen, en met SpyThis de pc gescand.
2 regels waarin iets van Dust stond laten fixen, opnieuw opgestart en hoppa, probleem verholpen !!

Hartstikke bedankt allemaal, ik ben weer wat wijzer en geholpen !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan