Rare beeldschermresolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is wel heel toevallig. Ik wilde zojuist de schermbeveiliging aanpassen en drukte op bubbels. In het schermpje waar normaal een voorbeeld in moet komen staat nu het volgende: kan de schermbeveiliging niet uivoeren omdat hiervoor een nieuwere videokaart, of een videokaart die compatibel met Direct3D is, vereist is.

Nou ja, ik bel morgen wel even en dan laat ik weten wat de bedoeling verder is! ;)
 
Die melding is verklaarbaar: jouw machine draait nu op de standaard vga adapter van Microsoft en da's een soort van basic videodriver die er maximaal voor zorgt dát je beeld hebt. Verder mag (kan) je niets van die driver verwachten.
 
Het is opgelost!! :D

Het verhaal ;)

Ik heb acer niet gebeld, maar eerst de winkel waar ik de laptop heb gekocht. Ze wisten niet wat het probleem kon zijn, dus moest ik even langskomen zodat ze ernaar konden kijken. Daar aangekomen wisten ze me snel te vertellen dat er een videokaart niet was geïnstalleerd en hij ging op die site die jij gisteren ook had die dingen installeren. Of nouja dat probeerde hij, want ik had geen internet. Kwam dat even goed uit dat ik de bestanden al op de laptop had staan, want hij kon zo de ATI (als ik het goed heb) installeren. Gisteren deed die een beetje raar, maar nu had het programma wel zin om te werken. Het programma zei dat we de laptop opnieuw opmoesten starten, dus wij dit gedaan. Mn laptop kreeg ineens een rare ingeving, want hij ging 106 (!!) updates installeren. De medewerker vroeg of ik mn laptop uberhaupt wel aan had gehad in de afgelopen 2 dagen (de tijd dat ik hem weer terug heb) en ik vertelde hem dat hij al zeker een keer of 5 is aangeweest. Waarschijnlijk had mn laptop wel een aantal updates geïnstalleerd (3 ofzo), maar dus nog niet allemaal.. Ik vind het raar dat hij dat nu opeens wel ging doen, maar ik ben er iig wel bij mee want alles is gelukkig weer goed. Buiten het feit dat mn accu héél erg snel leeg is wat voorheen niet was, maar de medewerker zei dat dit waarschijnlijk door de reparatie kwam..

Bedankt iig voor je hulp en ik hoop dat je hier iets aan hebt! ;)

gr. Wendy
 
Onthoud wel dat het de .ati is die je moet hebben, je weet maar nooit. Vond die "winkel" het niet vreemd dat er 3 videodrivers op de site bij jouw laptop stonden?
 
Laatst bewerkt:
Ik had al gezegd dat er bij 2 foutmeldingen kwamen en dat eentje het niet goed deed. Vreemd genoeg wist de medewerker van Mikro Electro (mag ik dat zeggen?) dat hij Ati moest hebben, maar ik weet ook niet waarom.
 
Ok, misschien heeft het wel iets met landen te maken en is jouw type Acer in Nederland met Ati afgeleverd. Ik blijf het echter 'vaag' vinden dat Acer het niet op de site vermeldt en dat zefs een tool als de Wizard2009 niets vindt.
 
Ik heb nog even gekeken in PC Wizard en nu staat er wel videokaart: ATI Mobility Radeon HD 3470, dus ik denk dat ie bij die updates zat?

O jeetje, ik ben wel een klein béétje stom geweest (niet dat ik het had kunnen weten), maar op mn laptop zit een stikker waarop staat:
ATI Radeon HD 3470 GRAPHICS 256 MB

Dus misschien was die medewerker niet helderziend of iets, maar had ie gewoon naar de stickers gekeken. ;)
Nou ja, weet ik dat iig voor de volgende keer. :p
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan