Rare blauwe stippen op beeld en beeldscherm out of range

Status
Niet open voor verdere reacties.

doorpletten

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
Ik weet niet zeker of in de juiste rubriek zit maar heb een vreemd probleem met mijn vista pc.

Als ik opstart dan krijg ik eerst een kader met daar in Out of Range te staan, hierna gaat de pc verder.
Nu komen er allemaal blauwe puntjes op mijn beeld (achtergrond is nog zwart) Hierna komt het balkje van Vista en er gebeurt verder niets
of hij gaat naar een heel blauw scherm met echt heel veel tekst maar dit blijft even staan en daarna krijg je de mogelijkheid om op te starten in de veilige modus.

In de veilige modus start hij wel op zonder de blauwe stipjes.

Ik heb echt al alle denkbare antivirus, spyware, malbots ed laten scannen maar niets te vinden.
Heb zelf de herstel disk geprobeerd maar in de veilige modus werkt dit niet. Als ik opstart in de gewone modus en aangeef op te willen starten van CD dan
zie je de windows tools geladen worden van de herstel CD maar daarna schiet hij toch weer door op de blauwe stippen.

Ik kan echt helemaal niets doen met de pc dan in de veilige modus werken.

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen.

In veilige modus een systeemherstel toepassen naar een datum van voor het probleem?

Denk dat er een foutieve driver met een update is meegekomen.

Wat staat er in die text? overigens.

Nou het probleem is dat er geen herstelpunt is. Toen de pc het nog gewoon deed was er wel een foutmelding met de catalyst controle center. Volgens mij heeft dit met de videokaart te maken. Maar in de veilige modus kan ik het programma niet verwijderen.

Ik heb het net geprobeerd maar als ik f8 druk kom ik in het boot menu.

Ik ga me ff inlezen in je linkjes,

Dan zit je in de BBS, juiste schijf kiezen, enteren en weer F8 intrommelen.

Hoi lange pier. Sorry voor de late reactie. Ik heb een driverrolback gedaan maar heb niet geholpen.

Ik ben met f8 in het opstart menu gekomen. Ik heb hier diverse optie geprobeerd maar als ik een optie kies dan vraag hij van welk systeem ik op wil opstarten en dan heb ik de keuze uit windows xp terwijl het een Vista systeem is.

Kan de videokaart niet kapot zijn of werkt hij dan ook niet in de veilige modus?

Zit de DVD/CD nog in de speler en start hij daarvan op?

Als je beeld hebt werkt die kaart toch?

Wel vreemd die melding.
Maar vroeg in vga (die lage resolutie) modus te starten, dat wil niet? alleen in veilige modus?

En hoe heb je dan een driver rollback uitgevoerd?

Als ik in de vga modus Wilt starten dan vraag hij met welk besturingssysteem en dan kan ik alleen xp kiezen maar dan slaat alles vast. De driver backroll heb ik gedaan in de veilige modus. Iets anders gaat niet. Heb vandaag de kabel van de monitor aan gesloten op de onboard videokaart. Ik kreeg geen beeld maar het vreemde is dat de pc nu niet uitging. Als ik de stekker weer terug doe op zijn oude plek ( andere videokaart) dan gaat de pc op een gegeven moment uit.

Ik snap niet waarom de monitor het niet doet op de onboard videokaart, moet ik dan de een andere videokaart uitzetten?

Trouwens hij start op vanaf dvd , dat heb ik geprobeerd met de herstel cd maar dan loopt de cd en zie je in het begin dat de windows onderdelen worden gestart en dan krijg ik weer de blauwe stippen en slaat hij uit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan