Rare cdromspeler?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lonnilt

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Sinds een paar maanden heb ik een eigenaardig probleem met mijn brander. Wanneer ik de computer opstart herkent de pc de brander niet (zowel in Win XP als bij de hardwarecheck aan het begin), maar door een omslachtige methode kan ik hem toch aan de praat krijgen…

1) CD in CDrom-speler (E) stoppen en eventjes laten spelen
2) Vervolgens bij Configuratiescherm à Hardware; zoeken naar nieuwe hardware
3) Na het zoeken: Ja, hardware is aangesloten en nu herkent de pc de brander (F)

Gister trad dit probleem echter op met zowel de brander als ook de Cdrom-speler, maar het (iets uitgebreide) stappenplan werkte nog steeds…nu net werd echter de brander wél en de Cdrom-speler niet herkent?!
Verder loopt, wanneer ik een CD brand, het kleine buffertje in Nero steeds leeg waardoor ik na het branden een melding krijg met minimaal 70 buffer-underruns die zijn voorkomen. :8-0:

De ene is een LG 52* en de andere een AOpen 24*10*40. Weet iemand misschien waar dit aan zou kunnen liggen. Ze werken dus uiteindelijk wel, maar het is wel erg vervelend en ik wil graag weten wat het is voordat er misschien echt vitale dingen gaan uitvallen…:(

Is het niet een grote broeikas in je kast? (waardoor mogelijk de cdrom-drives etc warm worden)

Ook al de kabels los gehad en weer vastgezet? Heb je misschien ook last van andere (fout)meldingen?

Te warm lijkt me sterk, omdat het probleem al optreedt bij het opstarten (na ong. 10 sec.) dus de pc heeft geen tijd om warm te worden lijkt me :)

De kabels heb ik dacht ik een maand of 3 geleden ook al eens bekeken, en toen zaten ze vast en had ik dit probleem ook al, maar dat bekijk ik zo nog wel ff.

En andere foutmeldingen? Nu je zegt, ik kan ook niet On-the-fly kopieren, omdat de twee spelers "dezelfde *geen idee* kabel LIJKEN te gebruiken" ofzo. En in WinAmp en Win Media Player vallen er soms gaten in de muziek: de teller loopt door en na een paar seconden gaat het gewoon verder waar ie gebleven was (met beide spelers gebeurt dit)

Op dit moment wisselen ze trouwens om, ik zocht naar de cdrom, ik had de brander, en na het zoeken was het omgekeerd :8-0:

Ze hangen wel beide aan een ATA33-kabel? Gebruiken ze beide dezelfde kabel of niet?

Ik heb net ff de kast open gesloopt en volgens mij ligt het toch aan de koeling :o. Er begon ineens een ventilator achterop de kast te blazen en dat geluid kwam me onbekend voor en nu doen ze het alle twee meteen. :D

Ook heb ik ff aan de kabels gedrukt maar dat zit allemaal vast. En ze zitten allebei aan een soort witte brede kabel (als je daarmee de ATA bedoeld).

Maar ze doen het nu weer iig, nu hopen dat ze het de volgende keer nog steeds doen...:thumb:

Bedankt!

Geplaatst door Lonnilt
Ik heb net ff de kast open gesloopt en volgens mij ligt het toch aan de koeling :o. Er begon ineens een ventilator achterop de kast te blazen en dat geluid kwam me onbekend voor en nu doen ze het alle twee meteen. :D

Ook heb ik ff aan de kabels gedrukt maar dat zit allemaal vast. En ze zitten allebei aan een soort witte brede kabel (als je daarmee de ATA bedoeld).

Maar ze doen het nu weer iig, nu hopen dat ze het de volgende keer nog steeds doen...:thumb:

Bedankt!

Een witte kabel is vaak een ATA66/100/133-kabel.

Maar goed, even afwachten dan maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan