rare crash, horizontale strepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bomba33

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 feb 2010
Hoi,

ik hoop dat een van jullie mij iets kan vertellen of helpen met een rare crash. Zelf ben ik niet super technisch dus zou niet weten in welke hoek ik deze crash moet zoeken.

Het is me nu totaal 2x overkomen. Ik speel Football Manager 2010 in een venster, en draai ondertussen internetpagina's, word, msn, weet niet wat nog meer allemaal. Maar dat kan de pc makkelijk aan, hieronder de inhoud:

Intel Core i5 860 4x2,66 GHz met 8MB cache + stille Intel koeler
Moederbord Asrock P55 Pro met Intel P55 chipset, DDR3, SATA2 en PCI-E 16x
6 GB DDR3 1333 MHz
DVD±RW Nec 7240S, 22x dual layer
1TB Samsung F3 SATA2 32MB cache
Videokaart: Sapphire ATI HD5850 1GB DDR5 PCI-E
Scythe 650W voeding
Windows 7 Premium 64b

Systeem draait nog niet zo heel lang, is max. 2 maanden geleden helemaal opnieuw geiinstalleerd. Draai volgens mij overal wel de laatste update van de drivers.

Hieronder heb ik een foto gemaakt van wat het scherm laat zien. Hele scherm dus deze verticale grijze strepen. Systeem lijkt te blijven hangen, dus geen actie meer en een bevroren beeld. Alleen handmatig pc uitdoen helpt.
Wie weet in welke hoek ik zou kunnen zoeken?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Heb je naar de temperatuur gekeken van de kaart en neem aandat je de laatste drivers hebt van de videokaart ze zit op 10.2

hey,

ik heb nog even rondgelezen op internetfora, en ik zie dat er een probleem bestaat met meerdere mensen met Ati 5*** kaarten met een, zoals zij het noemen, grijs streepjesbehang. Zelfde fout als bij mij. Zie dat ik nog even een driverupdate moet uitvoeren, ik zat op 9.2. Maar bij lang niet iedereen met 10.2 is het probleem verholpen.

hoe kan ik de temperatuur bekijken?

Hoi,

Je zou dit met pc wizard kunnen zien. nee maar niet geschoten is altijd mis zou de laatst driver in ieder geval proberen

normaal zit de kaart rond de 35 graden.
zelfde situatie nagebootst als waarin de crash kwam: rond de 46 graden.
Dus daar ligt het niet aan?

10.2 voor het checken geinstalleerd, na 9.2 er eerst afgehaald te hebben.
Vind het vreemd dat het willekeurig gebeurd, tijdens uren COD MW2 niks gehad..

Laatst bewerkt:
Hoi,

Jammer dat het niet geholpen heeft misschien even verstandig om morgen contact op te nemen met de winkel misschien aanspraak maken op de garantie

Laatst bewerkt:
Het probleem is bekend en wordt door ATI aan gewerkt, met 10.2 is er een hoop verbetert, het streepjesbehang zal weg moeten zijn.
Ik heb een HD5770 waar het ook voorkwam... Na 10.2 was het over, het enige wat nog eens gebeurt is dat de Display Driver vaak nog crasht. Voornamelijk tijdens YouTube filmpjes op fullscreen bij mij, verder is alles in orde.

Misschien een geruststelling dat je niet de enige bent met dit probleem...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan