rare crashes na installatie windows 7 x64

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoora

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2011
Hoi allemaal,

Een week geleden heb ik windows 7 x64 geinstalleerd op mijn computer. Ik had voorheen x32 staan. Ik heb een "nieuwe" installatie gedaan (geen upgrade) en heb hierbij niet geformatteerd. Ook heb ik een nieuwe videokaart in mijn computer gedaan.
Sinds deze veranderingen heeft mijn computer de neiging om zichzelf af en toe uit te schakelen. Hij start zich daarna niet direct op, geeft geen BSOD en laat zich daarna niet direct meer opstarten. Ik moet even een minuut of twee wachten.
Ik ben niet helemaal nieuw met computers dus heb ik op onder andere deze en andere sites gekeken voor mogelijke oorzaken van dit probleem. De belangrijkste dingen die ik ondertussen heb gedaan zijn:
1. in het log gekeken, deze laat niets meer zien dan de crash opzich. De windows foutcode komt er op neer dat hij laat zien dat de stroom er af is geweest, waarom staat er niet bij.
2. een nieuwe voeding er in gezet, geen effect, de crashes zitten nu hooguit iets langer uit elkaar
3. checkdisk gerund, geen fouten
4. antivirus gedraaid, geen virussen
5. DEP uitgezet, hielp niet/weinig
6. Everest (aida) geïnstalleerd, temperaturen zijn niet anders dan normaal

SP1 heb ik nog niet geïnstalleerd.

Ik weet ondertussen niet meer wat ik nog zou kunnen wijzigen en waarom dit blijft gebeuren. Heeft iemand nog suggesties?

Korte specificaties van mijn computer:
Moederbordnaam ECS GF8100VM-M5 - nVidia MCP78
4 gig DDR2 RAM
Dual core AMD Athlon Black Edition 7750 Processor, 2700 Mhz
Nvidia Geforce gt440 videokaart.

Mochten jullie meer informatie nodig hebben laat dat dan weten (en, wel zo makkelijk, waar ik het kan vinden)

Alvast heel erg bedankt voor de hulp en input.

Yoora

als het mogelijk is zou ik nog eens opnieuw installeren en hierbij wel formatteren.
wat zijn je temps dan?
gebeurt dit als je iets zwaars op je computer aan het doen bent? en wat voor voeding heb je er dan ingedaan?

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor je snelle reactie!

Formatteren zal ik morgen proberen, dan moet ik eerst even een andere harde schijf regelen om al mn stuff op op te slaan.
temps zijn:
CPU 30 °C
CPU #1 / Kern #1 38-45 °C
CPU #1 / Kern #2 38-45 °C
MCP 64-47 °C
GPU diode 45-51 °C
Ik begreep dat dit allemaal netjes was

Geen idee wat de nieuwe voeding voor exact merk is, maar het is een 460 Watt, vers uit de computerwinkel.

Laatst bewerkt:
Oh en crashes kunnen op elk moment gebeuren, al een paar keer als ik gewoon een filmpje aan het kijken ben vanaf de harde schijf of gewoon mn mail check. Het lijkt wel vaker te gebeuren als ik game (world of warcraft) maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat dat is waar ik mn comp het meest voor gebruik.

Laatst bewerkt:
Heb je ook alle mogelijke drivers voor x64 geïnstalleerd?

jep, ik heb mn drivers nagelopen na de installatie, en vervolgens nog eens toen ik alle mogelijke oorzaken aan het zoeken was.

Ok, in de vanochtend een nieuwe windows 7 x64 geinstalleerd, met geformateerde schijf dit keer.
gister memtest gedraaid, er waren geen fouten.
en na de nieuwe installatie natuurlijk weer alle drivers nagelopen met een driver update programma.
gister direct na een crash nog een keer de temps gecheckt, maar die wijken niet af van de geposte temps.

Ik laat jullie over een paar dagen weten hoe het gaat.
In ieder geval heel erg bedankt voor alle hulp die jullie tot nog toe hebben gegeven.

Hoi allemaal, ik heb toch nog steeds jullie hulp nodig.
Ik heb bijna een week geleden een nieuwe installatie gedraaid met een geformateerde schijf en het leek allemaal prima te draaien.
Maar vanochtend had ik toch weer een crash. Kon daarna niet meteen booten, temps na de crash waren zoals hier boven al gezegd vrij normaal.
Het lijkt ondertussen allemaal samen te vallen met world of warcraft, nu de andere crashes opgelost lijken te zijn door de nieuwe voeding.

Heeft iemand nog suggesties?

Hoi Harry, dankjewel voor je reactie.
Ik heb het programma gedraaid maar krijg geen echt rapport:
System Information (local)
--------------------------------------------------------------------------------

computer name: MARIANNE
windows version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601
windows dir: C:\Windows
CPU: AuthenticAMD AMD Athlon(tm) 7750 Dual-Core Processor AMD586, level: 16
2 logical processors, active mask: 3
RAM: 4294172672 total
VM: 2147352576, free: 1979805696

--------------------------------------------------------------------------------
Crash Dump Analysis

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

No valid crash dumps have been found on your computer

Conclusion

Crash dumps are enabled but no valid crash dumps have been found.

Hoi !

Er is op je PC geen crashdump aangetroffen.....dus heb je niet 'n echte crash gehad.

Bedoel je met crassh dat je PC "bevroren" was, of een z.g. BSOD ?

Greetz,

Harry.

ik bedoel een letterlijke crash, geen freeze en ook geen BSOD
Mijn computer valt volledig uit. Soms moet ik 10 a 20 seconden wachten voordat ik weer mag booten, soms kan het direct.
Het programma gaf ook aan dat het kan voorkomen dat er een crash voordoet zonder dat er een crashdump wordt opgeslagen.
Maar omdat de site onder constructie is kan ik de exacte oorzaak hiervan dan weer niet nagaan.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Maar @Windows ziet het niet als 'n crash.....
Ergo: je hebt 'n hardware-probleem; als je geheugen in orde is gebleken (hoelang heb je @memtest laten draaien, liefst een aantal uren) blijven je HDD, je graka en je mobo over.

HDD testen met het tooltje van de HDD-fabrikant, blijkt die oke vrees ik voor je mobo !

Laat es 'n stress-test lopen, bijv. System Stability Test: http://systester.sourceforge.net/about.php, en dan minstens 'n uur.

Greetz,

Harry

Hi!
Dankje voor de snelle reactie.
Ik heb memtest een uurtje of 3 4 laten draaien terwijl ik zelf weg was, dus dat zit wel goed. Ik zal vanavond/morgenavond de stresstest laten draaien en dan morgen laten weten wat de uitslag is.

Thnx!

Yoora

Hoi Harry,

Seatools windows versie, gaf aan dat er een fout zat in mn harde schijf, dus de dos versie gedraaid in de hoop dat deze alles nog kon redden, maar die ziet mijn hele harde schijf niet...

de Stresstest liet zien dat alles ok was.

Duss... dat wordt een nieuwe HDD.

Thnx voor alle hulp!

Yoora

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan