Rare fout in c++.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bert F

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2005
Hallo,

Kan mij iemand vertellen wat volgende fout is? en vooral hoe ik ze moet oplossen?

ctaaltjevr4.jpg

Groeten.

Je vertelt helaas niet wat je aan het doen was toen je die melding kreeg, maar ik neem aan de je een pakket probeerde te compileren met Dev-C++, een pakket dat ik toevallig ook op mijn computer heb staan.

Ik weet dus niet wat je aan het doen was, maar als je idd een pakket probeerde te compileren en Make had aangeroepen, dan hoort daar een Makefile bij. Die makefile hoor je normaal als parameter voor Make mee te geven, veiligheidshalve inclusief het hele schijf- en mappenpad. Wellicht heb je dat niet gedaan.

Ik ga er hier even van uit dat je in Dev-C++ zelf c of c++ programma's zonder problemen kunt compileren, dus dat de setup verder in orde is.

Mocht je, ondanks de tip boven, er niet uitkomen, geef ons dan een link naar het pakket dat je probeerde te compileren en wat je daarmee geprobeerd had tot nu toe.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
tja ik ben nog maar een echte beginner.

Probleem zit zo na het instaleren van Dev-C++ start ik het pakket op en geeft me telkens die fout melding weer??

Nu het probleem zit hem niet zo in de c en c++ code die krijg ik wel geleerd maar wel zit ik vast met hoe nu net zo'n compiler werkt, moet ik altijd een project aanmaken? waarom krijgt die het soms wel en soms niet gecompileerd, waarom nu niet? (sorry maar wat ik nu net moet doen weet ik eigenlijk nog altijd niet)
Waar naar willen jullie een link?

Waar vindt ik de defenitie modules? (in modula2 noemen we dat zo hier denk ik dat, dat headers zijn maar echt veel informatie over hoe die procedures werken vindt ik daar spijtig genoeg niet)

Groeten.

De volgende suggesties heb ik gevonden op Internet:

1. Zorg ervoor dat de include-bestanden die je gebruikt (via #include) de juiste benaming bevatten! Zet daar dus geen niet-bestaande include-bestanden in of bestanden die je niet in de include mappen hebt staan (zie 2.). Ik denk dat daar je probleem ligt van het soms wel en soms niet compileren van je C en C++ programma's!
2. Kijk na in Gereedschappen -> Compiler-opties in de sectie Mappen of alle mappen die daar genoemd worden wel correct zijn en in de sectie Programma's of alle programma's wel zijn ingevuld.
3. Installeer het pakket opnieuw, maar houd nog steeds de opmerkingen van 1. en 2. in de gaten!

Tijs.

Oké bedankt.

Ik heb het eens opnieuw gedownload en het marcheert nu.

Kent er iemand modula2? dan begrijpt die ook wat ik bedoel met defenitie modules hoe werkt dit in c en c++?
Moet ik altijd werken met compleet project en niet met losse bestanden?

Groeten.

Oké bedankt.
[...]Moet ik altijd werken met compleet project en niet met losse bestanden?

Groeten.

Alleen die vraag kan ik beantwoorden: Je kunt ook losse bestanden openen, compileren etc. via Bestand -> Open Project of Bestand

Hopelijk kunnen andere forumleden de andere vragen beantwoorden.

Tijs.

Bedankt voor je hulp.

Ik kan zeker werken met losse bestanden kan ze compileren maar niet rune.

Groeten.

Phew....

Modula2 is voor mij ruim 20 jaar geleden dat ik er een beetje van gezien heb.

In C++ heb je in de regel .h (header) bestanden om je definities in te maken en .cpp bestanden voor de implementatie. Echte 'define' en 'implementation' secties zijn er niet (zoals in Pascal en Modula2)

oké ik begrijp jullie.

Wel ik heb een voorbeeld van zo'n defenitie module
defenitietu5.jpg

Als nu iemand begrijpt wel info je hier uit kan halen kan mij dan iemand vertellen waar ik die nu moet halen voor c/c++ eventueel in vuisual c++

Groeten. Dank bij voorbaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan