Rare geluidsprobleem :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een download van Trident 4DWave NX Sound Accelerator gevonden. Het is een zip-bestand, begin met hem hier te downloaden.
Zet hem even apart in een nieuw mapje en unzip hem daar. Nog even niets mee doen.
Welke Windows heb je en hoeveel fysiek geheugen? En hoeveel virtueel geheugen heb je ingesteld?

1024 begin grootte 2048 maximale grootte is de virtueel geheugen en heb windows xp en wat is de fysiek geheugen?

1024 begin grootte 2048 maximale grootte is de virtueel geheugen en heb windows xp en wat is de fysiek geheugen?
Het fysieke, of feitelijke geheugen wordt gevormd door de geheugenstrips die op je moederbord zitten. Het virtuele geheugen regelt Windows XP door een deel van je harde schijf te reserveren om als "steun"geheugen te gebruiken. De grootte van dat virtuele geheugen kun je bijstellen. Als je fysieke geheugen 1024 Mb is en 1024 Mb is je virtuele geheugen dan is dat ruim voldoende. Misschien moet je het virtuele geheugen even uitschakelen (0) en bekijken of je probleem dan verdwijnt.
Iets anders is de Voodoo 3Dfx Grafische kaart. Uit het artikel maak ik op dat de Voodoo naast een bestaande grafische kaart gebruikt moet worden en dat de Voodoo beperkingen heeft in de resolutie (800x600). Lees het artikel en bekijk of je je instellingen moet bijstellen.
Als je processor (te) hard moet werken om het beeld op te bouwen, zou dat wel eens ten koste kunnen gaan van het weergeven van audio. Maar van een afstand kan ik dat natuurlijk niet goed beoordelen.

Laatst bewerkt:
Het fysieke, of feitelijke geheugen wordt gevormd door de geheugenstrips die op je moederbord zitten. Het virtuele geheugen regelt Windows XP door een deel van je harde schijf te reserveren om als "steun"geheugen te gebruiken. De grootte van dat virtuele geheugen kun je bijstellen. Als je fysieke geheugen 1024 Mb is en 1024 Mb is je virtuele geheugen dan is dat ruim voldoende. Misschien moet je het virtuele geheugen even uitschakelen (0) en bekijken of je probleem dan verdwijnt.
Iets anders is de Voodoo 3Dfx Grafische kaart. Uit het artikel maak ik op dat de Voodoo naast een bestaande grafische kaart gebruikt moet worden en dat de Voodoo beperkingen heeft in de resolutie (800x600). Lees het artikel en bekijk of je je instellingen moet bijstellen.
Als je processor (te) hard moet werken om het beeld op te bouwen, zou dat wel eens ten koste kunnen gaan van het weergeven van audio. Maar van een afstand kan ik dat natuurlijk niet goed beoordelen.

Heb de virtuele geheugen ff uitgeschakeld en heb resoluties veranders maar niks werkt.
Maar ik denk dat het wel hiermee te maken heeft.

Heb de virtuele geheugen ff uitgeschakeld en heb resoluties veranders maar niks werkt.
Maar ik denk dat het wel hiermee te maken heeft.
Het zou kunnen, maar ik ben onvoldoende op de hoogte van jouw geluidsysteem. :confused: Wacht even of een helper nog iets anders weet. En anders toch iemand er bij halen?
Ik hoop wel dat je probleem wordt opgelost. Succes.

Edit: Heb je gedacht aan één nieuwe geluidskaart?

Laatst bewerkt:
Het zou kunnen, maar ik ben onvoldoende op de hoogte van jouw geluidsysteem. :confused: Wacht even of een helper nog iets anders weet. En anders toch iemand er bij halen?
Ik hoop wel dat je probleem wordt opgelost. Succes.

Edit: Heb je gedacht aan één nieuwe geluidskaart?

Wat kan ik doen om je nog meer op hoogte te brengen ?
Maar dat iemand bijhalen doe ik niet meer...:) Tenzij het eeecht niet opgelost kan worden:D Maar zeg maar wat ik nog meer kan doen :thumb:

Ik ben niet thuis in systemen met een Voodoo 3dfx kaart, naast de "originele" geluidskaart. Ik kan je niet verder helpen.

Nochmaals, heb je gedacht aan één grafische kaart voor de huidige twee in je systeem?
Ik gebruik zelf een Radeon X300SE en die kan aardig wat aan.
Bijvoorbeeld: het converteren van een DVD kost net zoveel tijd als de speeltijd van de DVD.
Maar er zijn meer goede kaarten te koop.

ik wil geen geld verspillen aan dit. is er helemaal niks wat deze hopeloze kan helpen :) boeing ken je nog iemand die me kan helpen in deze forum. kan ik geen nieuwe sounddriver downen. misschien weet jij dereen.

kan ik geen nieuwe sounddriver downen. misschien weet jij dereen.
Ga via Start, Alle programma's, Bureau-accssoires, Systeemwerkset naar Systeeminfo. In het eerste venster ga je naar Onderdelen, Geluidsapparaat.
Zet de gegevens in het rechterscherm hier neer.

ok ik zal de systeeminfo even typen zodra ik thuis ben Tielfliepje

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan