rare icon's

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc_uyl

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2003
heeeeeeyz mensen ik ging ff naar beneden en toen ik weer boven kwam stonden over alle snelkoppelingen behalve:
deze computer
prullenbak
mijn documenten
SB LIVE1024 win98

een mapvormige icon's waar een hamer en een schroevedraaier in staan help wat is dit en hoe moet ik dit weer terug verandere

Computer even opnieuw starten.
Windows 98 heeft deze nare neiging zo nu en dan wel eens.

Olav

TweakUI heeft een optie die dit als het goed is zou moeten kunnen repareren:

http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTweakUI.asp

attachment.php

Laatst bewerkt:
oeps, even iets te snel door je post heen gelezen.
SB LIVE1024 win98

Ik zou zo even niet een oplossing weten behalve de standaard procedures van virusscannen op www.housecall.nl , scannen met Spy Bot of ad-aware op spyware en scannen met hijack this

Olav

wat nmoet ik doen help help het is geen virus want heb al gescant en wat ik vondt is gerepareert en weggegooit en nog is het zo wat moet ik doen

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het ene of andere programma hiervoor verantwoordelijk is (programma gewild of niet gewild, spam, spyware, ...).
Kan je niet eens een screenshot van je buraeublad doorgeven, dan kunnen we die pictogrammen misschien thuisbrengen ?? (bureaublad - PrintScreen intoetsen - Paint openen - bewerken,plakken - opslaan als jpg - kijken dat de grootte niet meer is dan 120Kb of zoiets en meegeven in een berichtje als bijlage).
Zou dat lukken ???

dit is een screenshot van ons bureaublad die balk boven is van dmsn omdat die andere manier niet lukt.
en met dat programmatje tweakui opent hij wel maar doet verder niets (unzippen was wel gelukt)

Welke screenshot?
Bijlage toevoegen:
De grote mag maximaal: 102400 bytes zijn
Toegestaande bestands extenties: gif jpg png txt zip bmp jpeg doc

Ik krijg ook het idee dat je toch iets van Spyware op je pc hebt.
Zoek eens op Helpmij naar Hijack this en plaats het log hier in je volgende bericht.

Klinkt als een Ocx file icoontje.

Maak alles bestanden zichtbaat in Mapopties/Beeld, en wis vervolgens het bestand c:\winnt\shelliconcache.

Daarna even opnieuw opstarten.

Groetjes,

mensen het is al gelukt het was gewoon een kwestie van in veilige modus scannen op virusen en weer gewoon opstarten en klaar (geen virusen gevonden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan